Hlavní obsah

Ferrari pracuje na prvním SUV. Purosangue natočili při testování

Novinky, Daniel Havlina

První SUV od Ferrari bylo v maskování natočeno při testování. Vůz v těžkém maskování nesl několik dílů z Maserati Levante, i tak je ale znát jeho nižší stavba.

Foto: Ferrari

Ilustrační foto

Článek

Zdá se, že Ferrari je s vývojem svého vůbec prvního SUV daleko, a proto automobilka z Maranella vyrazila testovat. I tam ovšem číhají lační fanoušci s fotoaparáty, a tak má veřejnost další příležitost vidět alespoň částečné tvary Ferrari Purosangue.

Ferrari chystá několik SUV, Purosangue má otevřít nový segment

AutoMoto

Jak vidíme, inženýři použili na zakrytí vzhledu auta nejen maskovací fólii, ale také několik dílů od sesterské automobilky Maserati, konkrétně třeba přední i zadní masku. Předpokládá se, že se jedná o pouhé maskování, a nikoli o části, které by měly finálně skončit na produkčním ferrari. Zajímavé ovšem je, že tvarem vůz prakticky SUV nepřipomíná. Sedí totiž velmi nízko a je podobný spíše modelu GTC4 Lusso.

Server Carscoops přišel s informací, že konkrétní auto v maskování ve skutečnosti může být i takzvanou mulou, tedy vozidlem s motorem, odpružením či dalšími důležitými částmi z něj, které zkouší jejich funkčnost.

Co se týče purosangue samotného, Ferrari už o něm do éteru pustilo několik důležitých informací. Luis Camilleri, šéf automobilky, se například nechal slyšet, že autu neříká SUV nýbrž FUV, tedy Ferrari Utility Vehicle, což může naznačit, že se nebude jednat přímo o SUV s typickými prvky, ale spíše o vlastní vizi podobného auta od Ferrari. Co se výkonu týče, purosangue by měl nabídnout víc než Lamborghini Urus, Bentley Bentayga nebo Aston Martin DBX.

Hlasy přímo z italské automobilky hovoří o tom, že vývoj auta je velmi složitý. Vždyť i o názvu Purosangue, který v překladu znamená „čistá krev“, se Italové museli soudit s antidopingovou společností Purosangue Foundation. Jisté není ani pohonné ústrojí. Mluví se ovšem o tom, že SUV bude poháněno motorem 3,8 litru V8 s dvěma turbodmychadly, který bude naladěn na výkon 650 koní. Stejný motor má pod kapotou i GTC4Lusso.

Když inženýry nesvazují závodní pravidla. Ferrari uvádí vrchol modelu 488 GTB

AutoMoto

Alternativou v pohonu je pro Ferrari údajně i hybridní jednotka v kombinaci se šestiválcovým motorem, o čemž se ale zatím pouze spekuluje. Technický ředitel Ferrari Michael Leiters mimo jiné potvrdil i fakt, že purosangue bude stát na stejné modulární platformě jako Ferrari Roma, tedy s motorem vpředu. O skutečných faktech bychom se pak měli sami přesvědčit na konci příštího roku, kdy se očekává premiéra vozu.

Související články

Výběr článků

Načítám