Článek
Ferrari bude od roku 2019 v mnohem větší míře než dosud nabízet přeplňované motory a využívat bude i hybridní techniku v kombinaci benzínový motor a elektromotor. V případě právě představeného modelu 812 Superfast, jenž se ve světové premiéře ukáže příští měsíc v Ženevě, ale nic z toho neplatí.
Motor z původního modelu F12 Berlinetta totiž posílil nejenom výkonem, ale o 0,3 litru i zdvihovým objemem. Atmosféricky plněný vidlicový dvanáctiválec produkuje rovných 800 koní (588 kW) při 8500 otáčkách.
Točivý moment vrcholí na hodnotě 718 Nm, kterých motor dosahuje až při 7000 otáčkách, už od 3500 otáček pod pravou nohou máte 574 Nm. V kombinovaném režimu udává automobilka spotřebu 14,9 l/100 km.
Cena neuvedena, prodej zahájen v březnu
Výkon se prostřednictvím dvouspojkové převodovky přenáší na zadní kola, Ferrari u tohoto 4657 mm dlouhého, 1971 mm širokého a pouhých 1276 mm vysokého stroje udává suchou hmotnost 1525 kilogramů. Rozložení mezi přední a zadní nápravu činí 47 ku 53 procentům.
Cenu automobilka jako obvykle nesděluje a nebudeme asi daleko od pravdy, když si tipneme, že většina produkce už má své majitele z řad významných zákazníků Ferrari.
Podle Davida Kopala z českého zastoupení Scuderia Praha by se měly první vozy dostat do Česka v druhé polovině roku. Letos se počítá s prodejem 3 - 5 kusů, pro příští rok odhaduje importér počet alokovaných vozů na deset.