Článek
Není neobvyklé, že automobilky pro své nejváženější a také nejmajetnější klienty staví auta kompletně na zakázku - nikoliv nepodobně tomu, jak v meziválečné době stavěly karosárny speciální karoserie na podvozky různých aut. Ferrari k takovým automobilkám samozřejmě patří - a svou nejnovější kreaci, nazvanou SP48 Unica, představilo i veřejnosti.
Technickým základem je F8 Tributo, což znamená, že zadní kola pohání 3,9l přeplňovaný osmiválec uložený uprostřed. Automobilka v tiskové zprávě píše, že je motor stejný, takže můžeme předpokládat, že zůstal na svých 720 koních a 770 newtonmetrech. Ne že by to bylo málo, samozřejmě.
Klíčový je v tomto případě samozřejmě design, který, budeme-li postupovat od přídě, působí až mimozemsky. Od F8 je zásadně odlišný i méně výraznými oblouky předních podběhů a do jisté míry maskovanými otvory pro přístup chladicího vzduchu.
Nový design mají také boky s opticky většími nasávacími otvory a kabina se začerněnými A-sloupky. Trochu to vypadá, jako by dva lakované panely na střeše trčely do prostoru; za tento optický klam je zodpovědné lakování pruhu na střeše, které kopíruje design předních nasávacích otvorů - a také těch zadních před spoilerem. Všimněte si také, že tu není žádné zadní okno.
Záď dostala decentní spoiler a tenoučká světla, která ani náznakem nepřipomínají donedávna tradiční čtveřici nebo alespoň dvojici kruhů. Masivní difuzor, ohromné koncovky výfuků a velké otvory pro vývod horkého vzduchu jsou samozřejmostí.
Když už jsme nakousli světla, všimněte si obrysových svítilen po stranách. Navíc vpředu není vůbec žádný prostor na registrační značku - dokonce tam, kde by ji český úřad chtěl přilepit, se prominentně vzpíná chromovaný kůň. Automobilka samozřejmě nezveřejnila jméno majitele tohoto vozu, ale z těchto detailů můžeme hádat, že zamíří do USA či některých provincií Kanady.
Co také Ferrari nesdělilo, je cena, kterou zákazník zaplatil. Můžeme jen odhadovat, že bude ve stovkách milionů korun.