Článek
Výjimečné Bugatti přijde v přepočtu na 200 milionů korun. Jenže asi máte smůlu. Bugatti Centodieci se totiž za tuto cenu vyrobí jen deset. Pravděpodobnost, že by auta nebyla již rozebrána, se tak rovná prakticky nule. Zcela jednoznačně jich pár poputuje na Blízký východ, něco do Číny, známe pár pánů z USA, Japonska i Evropy, kterým nedělá problém vytáhnout takovou sumu za unikátní auto.
Co těch deset vyvolených dostane? Především auto, které se v moderní podobě popasovává s původním EB110. Má jeho prvky, ale jde o moderní ztvárnění s jasným navázáním na Bugatti Chiron, který poskytl vlastně všechno, co je uvnitř. A tak má auto fantastická tenká přední světla protažená do kapoty, typické žebrování předního nárazníku, kruhové výřezy nasávání vzduchu za dveřmi…
Karoserie auta, která byla představena, je bílo-černá. Ovšem šéf Bugatti Stephan Winkelmann podotkl, že zákazníci mají možnost si vybrat jakoukoli barvu. Ovšem pod kapotou je stále to samé.
Čtyřikrát přeplňovaný šestnáctiválec o výkonu 1600 koní dokáže auto, (které mimochodem proti Chironu zhublo o 20 kilogramů), zrychlit na stovku za 2,4 sekundy, na dvoustovku za 6,1 sekundy a třístovkou letí už za 13,1 sekundy.
Maximální rychlost je omezena na 380 km/h, což ovšem není problém auta samotného, ale pneumatik. Je to otázka této součástky, kdy jakákoli současná pneumatika schválená pro silniční provoz není schopna dlouhodobě, a tedy zaručeně bezpečně vydržet takovou zátěž.