Hlavní obsah

Extravagantní Citroën C4 Picasso nabízí čtyři motorizace

Novinky, maž

Do Česka dorazil designově výrazný Citroën C4 Picasso. Měli jsme možnost krátce vyzkoušet třetí generaci, která kromě výrazného designu s bohatým prosklením sází i na moderní vnitřek, kterému vévodí dva velké displeje.

Foto: Citroën

Citroën C4 Picasso

Článek

Na první pohled zaujme netradiční vzhled, který je kromě bohatého prosklení charakterizován také výraznou přední maskou s úzkými světly. To je i nejoriginálnější prvek nového piccassa. Vzadu zaujmou světla s 3D efektem, vzdáleně připomínají ta z posledního VW Golf.

Při parkování v úzkých prostorách se ukáže nedostatek efektního vzhledu, a tím je – z některých úhlů – zhoršený výhled z vozidla. Naopak do stran vidíte díky bohatému prosklení výtečně.

Foto: Citroën

Citroën C4 Picasso

Citroën C4 Picasso je postavený na nové platformě skupiny PSA Peugeot Citroën EMP2 (Efficient Modular Platform 2). Proti minulé generaci díky tomu novinka zhubla až o 140 kilogramů.

Prostornost kazí panoramatická střecha

Nový model se mezigeneračně zmenšil – na délku měří 443 cm, je 183 cm široký a 161 cm vysoký. Velikost dobře přístupného zavazadlového prostoru je mírně nadprůměrná – 537 litrů.

S prostorností nebudou mít normálně vzrostlí cestující problém ani na zadních sedadlech. Pokud si však mezi položkami příplatkové výbavy zaškrtnete panoramatickou střechu (+ 14 000 korun), bude výrazně méně místa pro hlavy cestujících.

Foto: Citroën

Dvanáctipalcový displej zobrazuje kromě údajů z navigace i rychlost.

Uvnitř budou potěšeni všichni příznivci digitální techniky. Největší novinkou a zároveň nejvýraznějším prvkem výbavy jsou dva obří barevné displeje. Oba působí elegantně, staromilcům a „nedigitálním“ lidem se nejspíš líbit nebudou.

Dotykový sedmipalcový displej mají všechny verze, ovládá se s ním klimatizace, audioaparatura či navigace. Příplatková dvanáctipalcová obrazovka zobrazuje rychlost vozu, otáčky motoru a další podobné údaje.

Foto: Citroën

Citroën C4 Picasso

Ovládání chce zvyk, během omezené doby testování auta nešlo vyzkoušet vše. Majitelům dotykových telefonů či tabletů ale bude ovládání připadat intuitivní.

Čtyři motory v nabídce

Během krátké jízdy pátečním pražským provozem zaujalo ticho, nutno ale dodat, že auto jelo v rámci rychlostního limitu, tedy 50 km/h. Řízení jde velmi zlehka, citlivost není úplně nejlepší, ale na podrobnější soudy bude třeba za volant sednout ještě jednou a ujet větší porci kilometrů.

Popisovaný automobil je dostupný se čtyřmi motory. Benzínové zastupuje atmosférický 1.6 VTi (88 kW) a přeplňovaný 1.6 THP (115 kW). Turbodiesely jsou v nabídce dva – 1.6 HDi (68 kW) a 1.6 e-HDi (85 kW).

Foto: Citroën

Citroën C4 Picasso

Ceny na českém trhu začínají těsně pod hranicí 400 tisíc korun. V příplatkové výbavě nově nechybní aktivní tempomat, systém sledování mrtvého úhlu či parkovací asistent.

V nabídce bude později i verze Grand – delší o 160 mm, která přidává třetí řadu sedadel. [celá zpráva]

Související témata:

Výběr článků

Načítám