Článek
Mezi tzv. plnými hybridy, které se nemusí dobíjet ze zásuvky, obsadila první příčku Toyota s 1145 prodanými vozy. Následují Mazda a Mercedes-Benz. Zvýšený zájem o hybridy u Toyoty zapříčinil celkový pokles prodejů o 12 procent na 2933 aut, když celý trh klesl o 26 procent.
První jízda se Škodou Enyaq: Jedna z největších revolucí v historii značky
"I přes obecně nepříznivou situaci jsme i na začátku roku dokázali potvrdit nastolený trend a zvyšovat svůj tržní podíl až na současných 5,1 procenta. S epidemií jsme si díky velkým skladovým zásobám dokázali poradit lépe než jiné značky. V květnu již vidíme oživení prodeje, které podle našich prognóz bude pokračovat i v dalších měsících," uvedl generální ředitel Toyoty ČR a SR Martin Peleška.
Prodej plug-in hybridů do zásuvky narostl 7,5krát na 543 vozů díky vstupu Škody Auto do segmentu s hybridním superbem. Ten si pořídilo 335 zákazníků, což bylo nejvíce na trhu. Nejprodávanější značkou elektromobilů byla rovněž Škoda s elektrickým modelem Citigoe iV, druhá je Tesla se 185 vozy čistě na elektrický pohon, následují Hyundai se 167 auty a dále BMW, Volvo a Volkswagen.
Test Mini SE: Elektromobil, který vás bude bavit
"Z alternativních paliv bylo registrováno více CNG vozidel a také automobilů s hybridním pohonem. Dubnové registrace významně poznamenala situace související s vyhlášeným nouzovým stavem. Jak elektromobily, tak plug-in hybridy si v absolutních číslech letošního roku v dubnu připsaly nejméně registrací," uvedl ředitel Centra dopravního výzkumu Jindřich Frič.
Celkem se za čtyři měsíce prodalo v Česku 60 873 nových osobních vozidel, což je meziroční pokles o více než čtvrtinu. Rekordní propad prodejů zapříčinila krize spojená s epidemií koronaviru.