Článek
Koncept, který byl odhalen na autosalonu v Tokiu, je součástí projektu STI E-RA Challenge, který Subaru zahájilo s cílem „získat zkušenosti a zkoušet nové technologie ve světě motoristického sportu“.
Využívá celkem čtyři motory od Yamahy – jeden na každém kole – a má kombinovaný výkon 800 kW. Japonci hovoří o pokročilém vektorování točivého momentu zvlášť pro každé kolo.
První elektromobil Subaru je tady. Solterra je převlečenou toyotou

Díky tomu STI E-RA údajně čerpá z „dědictví pohonu všech kol“ Subaru, které založilo během dvou desetiletí v globálních šampionátech v rally s modely Legacy a Impreza.

Subaru STI E-RA
Jeden motor pro každé kolo je tu nejen pro účinné vektorování, ale také proto, že takové nastavení povolují předpisy FIA pro novou závodní sérii E-GT, která bude zahájena v roce 2023, což naznačuje, že se Subaru bude chtít zúčastnit.
Po vývojovém programu na trati v průběhu roku 2022 vezme Subaru vůz na severní smyčku Nürburgringu, kde se pokusí dosáhnout času na kolo 6 minut 40 sekund.

Subaru STI E-RA