Článek
Autosalon v Mnichově, který v pondělí začal novinářskými dny, se prezentuje jako výstava mobility a hlavní slovo mají autonomní a elektrická auta. Nejinak tomu je u značky s třícípou hvězdou ve znaku.
Kromě již dříve digitálně uvedených elektrických novinek jako je crossover EQB nebo koncept EQT se v předvečer otevření autosalonu ukázaly i čtyři zcela nové vozy.
Mercedes-Benz EQE
Zcela novým sériovým modelem, který se skutečně ukázal poprvé v Mnichově, je EQE. Jedná se o menšího bratra k vlajkovému elektromobilu EQS.
Stojí na shodné nové modulární platformě pro luxusní vozy EVA2 a s EQS se shoduje tvarem karoserie, celkovým stylem i interiérem, který tvoří obří skleněná plocha Hyperscreen se třemi displeji.
Jde o ekvivalent běžné třídy E, ovšem bojovat novinka bude i s o třídu menším BMW i4 či Teslou Model 3.
EQE platí za první model značky, který byl vyroben ze 100% recyklované oceli. Je o 270 mm kratší než EQS, má délku 4946 mm a má o 80 mm delší rozvor než třída E, 3120 mm. Mercedes poznamenává, že je svou velikostí srovnatelnější se čtyřdveřovým kupé CLS a stejně jako toto auto má EQE být spíše hatchbackem než limuzínou.
Nejdříve novinka dorazí s motorizací zvanou EQE 350. Má elektromotor o výkonu 215 kW, 288 koní, a 530 Nm. Pohání zadní nápravu. Baterie v podlaze má kapacitu 90,6 kWh, což stačí na 660 km dojezdu dle přísnější normy WLTP. Z 10 na 80 procent kapacity lze baterii dobít za 31 minut.
Varianta s pohonem všech kol bude následovat. Produkce začne v brémském závodě v polovině příštího roku.
Mercedes-AMG EQS 53
Divize Mercedes-AMG v Mnichově ukazuje svou sériovou verzi pro model EQS. Číslovku 53 dostalo z tradičního názvosloví pro modely se spalovacími motory, novinka je samozřejmě elektrická.
Zvenčí lze sportovní verzi poznat podle lamel v masce, která opět odkazuje na tradiční modely. AMG má také výraznou odtrhovou hranu na zádi, specifický vzhled litých kol a další detaily. Uvnitř jsou sportovní sedadla a přístrojová deska obšitá Alcantarou.
K pohonu slouží dva elektromotory, jeden na každé nápravě. Pochopitelně jde o nejsilnější dosud nabízenou konfiguraci vrcholného elektrického modelu. Základní verze dosahuje maximálního celkového výkonu 484 kW (658 k) s maximálním točivým momentem motoru 950 Nm.
S paketem AMG Dynamic Plus se maximální výkon zvýší až na 560 kW (761 k) v režimu Race Start. Maximální točivý moment motoru je pak až 1020 Nm. Tehdy vůz zrychlí z 0 na 100 km/h za 3,4 sekundy s úrovní nabití baterie minimálně 80 procent. Maximální rychlost je omezena na 250 km/h.
Koncept Mercedes-Benz EQG
Už i legendární třída G se chystá do elektrické doby. Lokálně bezemisní variantu dostane sériově za přibližně čtyři roky, v Mnichově prezentovaný koncept je předprodukčním designovým cvičením.
Od klasického „géčka” se liší maskou či 22palcovými koly. Zadní do strany otevíratelné dveře nosí místo rezervy hranatou skříňku na nabíjecí kabely.
Konkrétní technické údaje značka nezveřejnila. Zadní náprava je nicméně kvůli integraci elektromotoru nově vyvinuta, zůstala i dvoustupňová redukce a pochopitelně pohon všech kol.
Koncept SUV Mercedes-Maybach EQS
Oficiálním názvem Concept EQS je předzvěstí elektrické budoucnosti luxusní divize Mercedesu. Vlajková loď bude mít podobu obřího SUV na baterie, a to už v roce 2023.
„Zákazníci na klíčových trzích, jako je Čína, Rusko, Jižní Korea, USA a Německo, jsou stále mladší – a s tím se mění i definice luxusu,” komentuje automobilka.
Designově kráčí ve stejném směru jako Maybachy třídy S a GLS, vzhledem k tomu, že toto je však svébytný vůz a nikoli luxusní přestavba, je typická maska a chromové prvky ještě výraznější. Uvnitř je posádku připraven hýčkat čtyřmístný interiér s centrálním tunelem. Technické informace o pohonu stuttgartští nezveřejnili.