Článek
Oba porovnávané vozy, vyráběné na stejné výrobní lince v Kvasinách, mají prakticky totožné rozměry. Karoq je o 19 mm delší, šířka je zcela totožná. Výška nebo rozvor náprav se liší nepatrně v řádu milimetrů. Vnější vzhled má několik společných prvků, jako celek je ale svébytný a liší se mnohem výrazněji než třeba v případě Škody Citigo a Seatu Mii.
Předně, odlišuje se přední maska, kdy Seat má logo umístěné v chladiči, Škoda na kapotě s jinak tvarovaným a výraznějším prolisem. Oranžová ateca je navíc ve stupni výbavy FR, což je něco podobného jako (zatím neprodávaný) sportline v případě Škody Karoq. Seat Ateca tak má výraznější přední masku, větší zadní spoiler a sportovně vystrčenou zdvojenou koncovku výfuku.
Jiná světla i zrcátka
Světlomety jsou u obou modelů stejně velké, tvarem se ale odlišují, navíc ateca má diody kolem celého světlometu, karoq jen spodní linku. V obou modelech mohou být světlomety s technologií full-LED.
Zajímavým detailem jsou pak zpětná zrcátka. Větší, a tedy i praktičtější je má karoq, jenž je má uchycené na sloupku. Ateca má zrcátka šmrncovnější, avšak menší. Všimněte si, že uchycená jsou přímo na předních dveřích.
Porovnání Škody Karoq a Seatu Ateca | ||
---|---|---|
Model | Karoq | Ateca |
Délka | 4382 mm | 4363 mm |
Šířka | 1841 mm | 1841 mm |
Výška | 1605 mm | 1615 mm |
Rozvor | 2630 mm | 2638 mm |
Zavazadelník | 521 l | 510 l |
Pohled z boku nejvíce ukazuje příbuznost obou modelů – tady je rozdílů jenom minimum a krásně je to vidět na výrazném profilu obou dveří. Tříčtvrteční pohled odhalí i stejné blatníky, ale jinak se designérům povedlo udělat na stejné technické platformě a s podobnou délkou dvě designově výrazně odlišné modely.
Zadní partie pak odhalují především jiná koncová světla a zde musíme říci, že jsme úplně nepřišli na chuť onomu vykrojení a úzké lince, kterou má mladoboleslavský zástupce. Hezčí podle nás má ateca, naopak subjektivně zajímavější nám přijde předek karoqu. Idální auto by tak mělo přední masku karoqu a zadní atecy. Ale jak již bylo řečeno, design je vždy individuální...
Odlišnosti jenom v detailech
Obě auta měla pod kapotou odlišný motor, takže přímé srovnání v tomto směru nemělo valného smyslu. Ateca měla dvoulitrový TSI motor (140 kW/190 k), který se dodává s pohonem všech kol a výhradně sedmistupňovou automatickou převodovkou, a nutno říci, že autu poskytuje skvělou dynamiku.
To patnáctistovka (110 kW/150 k) dovede jet také pěkně, ale ve vyšších otáčkách na dvoulitr ztrácí. Ateca už jej má, karoq jej dostane až koncem roku.
Obě auta mají stejnou techniku, tedy motory a převodovky. Co se liší, je naladění podvozku, ateca jej má utaženější proti komfortnějšímu nastavení u karoqu. Ateca tak dovoluje sportovnější styl jízdy, avšak karoq dovede být trochu plavnější.
Fyzické porovnání obou aut vedle sebe ukázalo dva spíše úsměvné detaily. Tím prvním je víčko nádrže s připraveným úchytem na škrabku, ovšem v atece je prázdné. Druhým jsou pak výklopné schránky vlevo pod volantem a přímo na palubní desce. V atece chybí, což u první zmíněné nevadí, u té menší vlevo vedle volantu je pouze záslepka a to esteticky nevypadá nejlépe.
Na druhou stranu, ateca měla menší volant, páka automatické převodovky DSG nám zase přišla pohlednější v karoqu. Základní cena karoqu s litrovým TSI (85 kW) je nižší (484 900 korun) než v případě druhého vozu s tím samým motorem (543 900 korun), liší se ovšem základní výbava.
Prostorností a praktičností jsou na tom obě auta prakticky stejně. Které se vám líbí více? Hlasujte v anketě a pište do diskuse.