Článek
Oba porovnávané vozy, vyráběné na stejné výrobní lince v Kvasinách, mají prakticky totožné rozměry. Karoq je o 19 mm delší, šířka je zcela totožná. Výška nebo rozvor náprav se liší nepatrně v řádu milimetrů. Vnější vzhled má několik společných prvků, jako celek je ale svébytný a liší se mnohem výrazněji než třeba v případě Škody Citigo a Seatu Mii.
Předně, odlišuje se přední maska, kdy Seat má logo umístěné v chladiči, Škoda na kapotě s jinak tvarovaným a výraznějším prolisem. Oranžová ateca je navíc ve stupni výbavy FR, což je něco podobného jako (zatím neprodávaný) sportline v případě Škody Karoq. Seat Ateca tak má výraznější přední masku, větší zadní spoiler a sportovně vystrčenou zdvojenou koncovku výfuku.

Seat Ateca vs Škoda Karoq
Jiná světla i zrcátka
Světlomety jsou u obou modelů stejně velké, tvarem se ale odlišují, navíc ateca má diody kolem celého světlometu, karoq jen spodní linku. V obou modelech mohou být světlomety s technologií full-LED.
Zajímavým detailem jsou pak zpětná zrcátka. Větší, a tedy i praktičtější je má karoq, jenž je má uchycené na sloupku. Ateca má zrcátka šmrncovnější, avšak menší. Všimněte si, že uchycená jsou přímo na předních dveřích.
Porovnání Škody Karoq a Seatu Ateca | ||
---|---|---|
Model | Karoq | Ateca |
Délka | 4382 mm | 4363 mm |
Šířka | 1841 mm | 1841 mm |
Výška | 1605 mm | 1615 mm |
Rozvor | 2630 mm | 2638 mm |
Zavazadelník | 521 l | 510 l |
Pohled z boku nejvíce ukazuje příbuznost obou modelů – tady je rozdílů jenom minimum a krásně je to vidět na výrazném profilu obou dveří. Tříčtvrteční pohled odhalí i stejné blatníky, ale jinak se designérům povedlo udělat na stejné technické platformě a s podobnou délkou dvě designově výrazně odlišné modely.

Seat Ateca vs Škoda Karoq
Zadní partie pak odhalují především jiná koncová světla a zde musíme říci, že jsme úplně nepřišli na chuť onomu vykrojení a úzké lince, kterou má mladoboleslavský zástupce. Hezčí podle nás má ateca, naopak subjektivně zajímavější nám přijde předek karoqu. Idální auto by tak mělo přední masku karoqu a zadní atecy. Ale jak již bylo řečeno, design je vždy individuální...
Odlišnosti jenom v detailech
Obě auta měla pod kapotou odlišný motor, takže přímé srovnání v tomto směru nemělo valného smyslu. Ateca měla dvoulitrový TSI motor (140 kW/190 k), který se dodává s pohonem všech kol a výhradně sedmistupňovou automatickou převodovkou, a nutno říci, že autu poskytuje skvělou dynamiku.
To patnáctistovka (110 kW/150 k) dovede jet také pěkně, ale ve vyšších otáčkách na dvoulitr ztrácí. Ateca už jej má, karoq jej dostane až koncem roku.

Seat Ateca

Škoda Karoq 4x4 DSG
Obě auta mají stejnou techniku, tedy motory a převodovky. Co se liší, je naladění podvozku, ateca jej má utaženější proti komfortnějšímu nastavení u karoqu. Ateca tak dovoluje sportovnější styl jízdy, avšak karoq dovede být trochu plavnější.
Fyzické porovnání obou aut vedle sebe ukázalo dva spíše úsměvné detaily. Tím prvním je víčko nádrže s připraveným úchytem na škrabku, ovšem v atece je prázdné. Druhým jsou pak výklopné schránky vlevo pod volantem a přímo na palubní desce. V atece chybí, což u první zmíněné nevadí, u té menší vlevo vedle volantu je pouze záslepka a to esteticky nevypadá nejlépe.

Seat Ateca
Na druhou stranu, ateca měla menší volant, páka automatické převodovky DSG nám zase přišla pohlednější v karoqu. Základní cena karoqu s litrovým TSI (85 kW) je nižší (484 900 korun) než v případě druhého vozu s tím samým motorem (543 900 korun), liší se ovšem základní výbava.
Prostorností a praktičností jsou na tom obě auta prakticky stejně. Které se vám líbí více? Hlasujte v anketě a pište do diskuse.

Škoda Karoq

Seat Ateca