Článek
Dovezená ojetá osobní auta byla v průměru 10,7 roku stará, což je významně pod průměrným věkem takových aut v ČR - ten je podle posledních zpráv Svazu dovozců automobilů ze září 2020 15,17 roku.
Podíl vozidel starších deseti let na všech dovezených ojetinách se zvýšil o 3,5 % na 54 procent. Aut starších 15 let bylo 21,1 %, aut mladších než 5 let bylo 20,1 %.
Koupě ojetého auta má svá rizika. Lze je snížit vhodnou přípravou
Nejvíce dováženou značkou byla s 33 166 vozy domácí Škoda Auto, následuje Volkswagen s dovozem zhruba o 1500 aut nižším. Na třetím místě skončil Ford s 13 tisíci dovezenými vozy z druhé ruky.
„Covid-19 smazal pět let růstu objemu dovozů ojetých vozů. Těch se loni dovezlo nejméně od roku 2014... Omezení dovozů ovšem již v závěru minulého roku přispělo k růstu cen domácích ojetin. Očekáváme, že tento trend bude pokračovat i letos,” uvedla Karolína Topolová, generální ředitelka skupiny Aures Holdings.
Loni si Češi dovezli 77 ojetých ferrari (o 12 méně než v roce 2019), 53 maserati (o 8 méně), 32 lamborghini (o 6 více) nebo 29 rolls-royců (o 7 více), ale také 30 trabantů (o 8 méně) nebo 17 osobních vozů Tatra (stejně).
Prodej nových aut v Česku se loni prudce propadl
Import ojetých aut zažil nižší propad než prodej nových vozů. Ten kvůli opatřením proti šíření koronaviru klesl téměř o 19 procent na 202 971 aut.