Hlavní obsah

Dodávky baterií pro elektromobily budou problém, obává se koncern Volkswagen

Zajistit dostatek surovin pro výrobu baterií do elektromobilů, mají-li tato auta nahradit vozy se spalovacím motorem, bude podle finančního ředitele Volkswagenu do budoucna nejnáročnější.

Foto: Volkswagen

Baterie elektromobilu jsou uloženy v jeho podlaze.

Článek

Dohoda Evropské unie o postupném ukončování výroby vozů se spalovacím motorem v příštích 12 letech je problematická, ale ještě větším problémem bude výroba dostatečného množství baterií pro elektromobily, které mají vozy se spalovacím motorem nahradit. V rozhovoru s agenturou Reuters to řekl finanční ředitel německé automobilky Volkswagen Arno Antlitz.

Státy EU schválily omezení prodeje klasických aut od roku 2035

Zahraniční

Komentář zazněl poté, co se země EU dohodly na zákonech pro boj proti změně klimatu, včetně toho, který požaduje, aby nové automobily prodávané v Unii od roku 2035 vypouštěly nulové emise oxidu uhličitého. To v praxi může znemožnit prodej automobilů se spalovacími motory.

„Nejnáročnějším tématem není navyšování počtu závodů na výrobu aut. Nejnáročnějším tématem bude rozjezd dodavatelského řetězce baterií,“ řekl Antlitz.

Brusel chce místo spalovacích motorů elektromobily. Lpění jen na jednom řešení je nesmysl, tvrdí čeští vědci

Věda a školy

Volkswagen uvedl, že k danému datu přestane v regionu prodávat automobily se spalovacím motorem. Některé automobilky, které jsou ve vývoji elektromobilů pozadu, ale mohou mít problémy s dodržením termínu.

Velké automobilky se snaží zajistit si dodávky baterií. Větší problém však může představovat nalezení dostatku surovin pro jejich výrobu. Pokud se nepodaří získat dostatečné dodávky lithia, niklu, manganu nebo kobaltu, může to zpomalit přechod k elektromobilům, zdražit tyto vozy a ohrozit ziskové marže automobilek.

Tvrdý zákaz spalovacích motorů má sociální rizika, říká šéf Stellantisu

AutoMoto

Generální ředitel automobilky Stellantis Carlos Tavares minulý měsíc uvedl, že očekává, že automobilový průmysl zasáhne nedostatek baterií pro elektromobily v letech 2024 až 2025, protože ještě nebude dostatek nových závodů na výrobu baterií, ale výroba elektromobilů poroste.

V minulosti však byl kritický více, když se nechal slyšet, že „je jednoznačné, že elektrifikace je technologie zvolená politiky, nikoliv autoprůmyslem“. „Nemělo by se zapomínat na to, že to bude mít sociální důsledky a že riskujeme ztrátu střední třídy, která si už nebude moci kupovat auta,“ řekl dále.

Související témata:

Související články

Výběr článků

Načítám