Článek
Znaky M na čistém elektromobilu se ukazují podruhé, BMW i4 M50 už se představilo v loňském roce.
Po technické stránce má iX M60 dva elektromotory jako slabší verze, ale samozřejmě silnější. Systémový výkon činí 455 kW/619 k, maximální točivý moment 1015 Nm je dostupný v režimu Sport, resp. 1100 Nm s aktivovanou funkcí Launch Control, tedy řízeného startu.
BMW představuje první elektromobil od divize M
![](http://d15-a.sdn.cz/d_15/c_img_gT_b/eCfEgu.jpeg?fl=cro,1,139,1278,719%7Cres,160,,1%7Cjpg,80,,1)
Zrychlení z nuly na 100 km/h je otázkou 3,8 sekundy, maximální rychlost je omezena na 250 km/h. „Emko” si zachová baterii o kapacitě 106,3 kWh ze slabších verzí, dojezd na jedno nabití činí 450 km.
Vůz samozřejmě těží z tuhosti a lehkosti výchozí konstrukce prostorového hliníkového rámu s výztuhami z plastů vyztužených uhlíkovými vlákny.
První jízda s BMW iX: Futuristické SUV, které dokáže překvapit
![](http://d15-a.sdn.cz/d_15/c_img_gU_f/l9DCQt.jpeg?fl=cro,0,124,1280,720%7Cres,160,,1%7Cjpg,80,,1)
Odlišně je naladěno odpružení, ve standardu pracuje s adaptivními vzduchovými měchy, nastavitelnými tlumiči a řízením zadních kol. Výkonnější jsou provozní brzdy, verze M se rozhodně nespoléhá jen na výkonnou rekuperaci.
Vizuálně se verze M60 liší jen minimálně, například emblémy, příplatkovými prvky v barvě titanově bronzové nebo modrými třmeny brzd.
Uvedení na světové trhy proběhne v červnu 2022, české ceny zatím nejsou známy.