Článek
Předchozí Mercedes-Benz GLC byl na trhu už od roku 2015, navíc s premiérou sedanu a kombi třídy C v loňském roce už patřil do odlišného technického i designového období automobilky ze Stuttgartu. Novinka kráčí ve šlépějích aktuální modelové řady, přesto zvenčí zůstává i konzervativní.
Jak pro standardní provedení, tak pro paket AMG platí, že základní tvary karoserie s dlouhou kapotou a charakteristická okenní linie připomínají předchůdce, ačkoli s ním vůz nemá nic společného.
Mercedes postupně přestane nabízet manuální převodovky
Novinka má vykousnuté přední světlomety s digitální LED technologií, zadní svítilny auto opticky rozšiřují.
Nová generace narostla, je o 60 mm delší, má 4716 mm. Je také o 4 mm nižší, zatímco rozvor je o 15 mm delší - 2888 mm. Šířka zůstala stejná, a to 1890 mm. Konečně rozchod kol je širší o 6 mm vpředu a 23 mm vzadu.
Delší karoserie a širší zadní rozchod přispívají ke zvětšení nákladového prostoru o 70 litrů na 620 l.
Zatímco pro větší SUV od Mercedesu platí, že v interiéru nabízí styl a uspořádání odlišné od sedanů stejné třídy, GLC se i v nové generaci drží interiéru klasického „céčka”.
Test Mercedesu C 220 d: Opravdová limuzína nemusí mít pět metrů
To znamená nový styl s plovoucí palubní deskou a dva dominantní displeje. Vertikálně umístěný 11,9palcový infotainment ve stylu tabletu je doplněn 12,3palcovým displejem před řidičem. Aktuální software nabídne všechny on-line funkce aktualizované bezdrátově.
Pro pohon novinky platí, že GLC má vždy pohon všech kol a samočinnou devítistupňovou převodovku. Motorizace jsou vždy hybridní. Na výběr je ze tří mildhybridů s asistencí startér-generátoru napojeného na 48V soustavu, tři další varianty jsou plug-in hybridní. Tedy schopné jízdy na elektřinu, navíc díky možnosti nabíjení ze sítě na poměrně dlouhé vzdálenosti.
Zážehovým základem je verze 200, která na rozdíl od klasické třídy C znamená nikoli patnáctistovku, ale dvoulitr o výkonu 150 kW, 204 k. Alternativou je verze 300, opět s dvoulitrem o výkonu 190 kW, 258 k. Jediným čistě vznětovým motorem je verze 220 d, dvoulitr o výkonu 145 kW, 197 k.
Vlajkové mercedesy již budou moci řídit samy. Pomalu a na určených úsecích
Ke každému z těchto tří spalovacích motorů je na výběr i plug-in hybridní verze s elektromotorem, který přidává 100 kW, 136 k. Z „dvoustovky” je tak verze 300 e o systémovém výkonu 230 kW, 313 k. Ze zážehové „třístovky” je 400 e s 280 kW, 381 k. Diesel 300 de má celkem 245 kW, 335 k.
Nejen pro lepší průjezd terénem nabídne GLC poprvé i vzduchové odpružení, které bylo v ostré konkurenci středně velkých prémiových SUV dosud výsadou Audi Q5. Novinkou je také natáčení zadních kol, pokročilejší jsou samozřejmě jízdní asistenty.
Novinka se na trh dostane ještě letos za dosud neupřesněnou cenu.