Článek
Legendární "géčko" není žádné změkčilé SUV. Tohle je tvrďák do terénu, konkurence má jako šafránu. Může si tak dovolit být výstřední, netradiční a nabízet se v několika desítkách verzí. AMG už dlouho dělá tento model s přeplňovaným osmiválcem 5,5 l. Jenže dosavadních 350 kW bylo docela málo. Především automobily jako Porsche Cayenne či BMW X5 dokáží přetáhnout mnoho zákazníků, kteří by možná rádi šáhli po pravém teréňáku, ale zase chtějí to nejlepší. Jenže Mercedes pro ně má odpověď.
Výkon motoru přeprogramováním jednotky a úpravou vaček změnil z 350 na 368 kW. Točivý moment se vyšplhal na 700 N.m v rozmezí 2750 až 4000 ot./min. G 55 AMG nyní zrychlí z 0 na 100 km i při své děsivé hmotnosti a totálně neaerodynamickému tvaru za 5,5 s a maximální rychlost je elektronicky omezena na 210 km/h.
I vzhled byl trochu změněn. Nový model poznáte podle jiných osmnáctipalcových kol s pneumatikami 285/55 R 18. Ve standardní nabídce jsou nyní třeba i bi-xenonové světlomety nebo laky s nanovrstvou, odolné proti poškrábání. Pětidvéřový model s dlouhým rozvorem se začne prodávat od září za cenu 113 332 eur, tedy něco přes 3,2 miliónů korun.