Článek
Šest samořídících mikrobusů má vozit pasažéry po předem dané lince v přístavu v Brooklynu, který je součástí města New York. Celkem tu pracuje 10 tisíc lidí - a právě ti podle agentury Reuters mají linku využívat.
„Vůz mě může vyzvednout a dovézt k zastávce vlaku a pak jet pro další lidi,” opakuje známé výhody autonomních vozidel Ryan Chin, ředitel a spoluzakladatel firmy Optimus Ride. V tomto přístavu vede linka od jedné brány přes areál k další, nově zřízené.
Firma se zaměřuje na autonomní jízdu v určitých, předem definovaných oblastech. Nejprve s vozem jezdí po trase člověk, aby zmapoval prostor pomocí svých čidel. Pak nastává testovací fáze, kdy zhruba dva týdny jezdí auto po trase samo a testuje a zdokonaluje mapy.
Učí se podobně jako člověk za volantem
„Ve veškerých svých technologiích využíváme umělou inteligenci. (...) Čím víc dat získáme, čím víc aut máme v prostoru a v čím hustší síti, tím lepší máme informace,” vysvětluje Chin princip fungování své firmy a dodává, že to je, jako by člověk neustále jezdil tu stejnou trasu znova a znova - taky ji po nějaké době bude znát naprosto dokonale.
Optimus Ride myslí svou prací nejen na přístavy, ale na všechny podobné „uzavřené” prostory - např. kampusy univerzit či domů s pečovatelskou službou, areály továren nebo cokoliv podobného.