Článek
Smrtelná nehoda se stala ve středu zhruba 40 kilometrů jihovýchodně od Amsterdamu ve městě Baarn. Automobil narazil do stromu a okamžitě začal hořet. Z dostupných informací není zřejmé, zda automobil jel na takzvaného autopilota.
Ten díky radarům a kamerám umožňuje částečné autonomní řízení, podle expertů ale zdaleka nedosahuje stupně 5, který znamená, že automobil se vypořádá se všemi nástrahami dopravního provozu. Takový sériový model zatím neexistuje a experti tvrdí, že tomu nebude dříve než za 10 let. Zástupci samotné Tesly uvádějí, že jejich autopilot je pouze doplňkem a řidič musí mít vždy kontrolu nad vozidlem.
V USA letos v květnu narazil automobil Tesla se zapnutým systémem samořízení do nákladního vozu. Řidič nehodu nepřežil. Americký Národní úřad pro bezpečnost v dopravě (NTSB) poté uvedl, že elektrický vůz jel nedovolenou rychlostí.[celá zpráva]
V Číně zavinil autopilot nehodu, ve Francii Model S shořel
Americký výrobce elektromobilů Tesla v srpnu odstranil ze své čínské internetové stránky slovo autopilot a výraz pro samořízené vozy. Předcházela tomu nehoda, po které si řidič v Pekingu stěžoval, že Tesla přecenila funkci autopilota, v jehož režimu se nehoda stala, a zmátla tak spotřebitele. Informovala o tom agentura Reuters. Řidič tesly naboural na pekingské dálnici. Vůz se nedokázal vyhnout vozidlu stojícímu na levé straně a zasahujícímu do vozovky. K žádným zraněním nedošlo, na obou vozech ale vznikla škoda.
V červenci zachvátil Teslu Model S během zkušební jízdy požár a automobil zcela zničil. Posádce se nic nestalo, stačila vystoupit. Americká vláda již v roce 2013 vyšetřovala automobilku Tesla kvůli dvěma požárům elektromobilů Model S. Vyšetřování ukončila, když automobilka provedla úpravy zvyšující ochranu baterií před poškozením.