Hlavní obsah

Další evropské kladivo na Teslu? Audi A6 e-tron se představuje ve formě konceptu

Audi na autosalonu v Šanghaji představuje koncept A6 e-tron. Předznamenává čtyřdveřový elektrický model vyšší střední třídy. Zaujme designem, ale i čísly. Sériová varianta by měla dorazit příští rok.

Audi A6 e-tron se představuje ve formě konceptuVideo: Audi

Článek

A6 e-tron bude v sériové variantě dalším modelem využívající modulární platformu pro prémiové elektromobily. Na obdobných základech zvaných PPE už stojí Porsche Taycan a Audi e-tron GT, ale to je pouze začátek. Menší elektromobily v koncernu „obslouží” platforma MEB, jak se tomu již děje u Volkswagenu ID.3, ID.4, Škody Enyaq iV nebo Audi Q4 e-tron, pokud zůstaneme u čtyř kruhů.

Audi představuje Q4 e-tron, prémiového příbuzného Škody Enyaq

AutoMoto

Díky specifikám spojených s elektromobily tu máme další vůz s velmi dlouhým rozvorem náprav, krátkými převisy karoserie, velkými 22palcovými koly a kabinou posunutou dopředu.

Podobně jako BMW s i4 nebo Mercedes s vlajkovým EQS se i Audi rozhodla pro karoserii „čtyřdveřového kupé” se svažující se střechou. Zmínění však nejsou přímými konkurenty, prostor pro i4 hledejme spíše ve střední třídě, tedy o segment níže, zatímco EQS je luxusní „limuzínou”. Novinka od Audi se dá vnímat v širším kontextu jako další evropskou odpověď na Teslu Model S – sice zpožděnou, ale na starém kontinentu uvedenou dost možná v ten pravý čas.

První jízda s Porsche Taycan: Elektromobil pro řidiče nabídne na okruhu až nepříjemný zážitek

Testy

S délkou 4,96 metru je koncept blízký modelu A6, na jehož jméno se odkazuje, ale nemá s ním nic společného. Designový jazyk elektrických Audi lze rozpoznat díky stříbrné zakryté masce, výrazným světlometům nebo zadním spojeným svítilnám. Důležitým parametrem u elektromobilu je odpor vzduchu, který dosahuje jen 0.22.

I když jde zatím především o designové cvičení, i produkční verze má nabídnout baterii o kapacitě až 100 kWh a díky 800V architektuře nabíjení výkonem až 270 kW. Za 10 minut se tak vůz má být schopen nabít na dalších 300 kilometrů jízdy. Nabíjení z pěti na 80 procent má trvat jen 25 minut. Celkový dojezd má dosahovat až 700 km na jedno nabití.

A6 e-tron chce zaujmout i výkonem 350 kW a točivým momentem 800 Nm, to vše díky dvěma elektromotorům tvořícím pohon všech kol. Vůz nabídne i aktivní vzduchové odpružení.

Související témata:

Výběr článků

Načítám