Článek
Dieter Zetsche, šéf koncernu Daimler oznámil, že palivové články už pro značku nebudou hrát hlavní roli. Teď je čas na elektromobily, a to jak do zásuvky, tak i ty bez ní.
Tato zpráva je trochu překvapivá, když i na diskusním panelu na ženevském autosalonu přední odborníci označovali palivové články a vodík vůbec jako palivo budoucnosti, protože kapacitně akumulátory nedokážou nabízet takový jízdní dosah jako právě auta na vodík. Navíc dobíjení je výrazně zdlouhavější.
Druhá zpráva z koncernu je ta, že Mercedes a Bosch společně začaly vyvíjet autonomní taxíky. Tyto dvě opravdu velké technologické společnosti (Mercedes už klidně můžeme za technologickou společnost považovat) se daly dohromady a svoje výsledky vývoje spojí do jednoho celku.
Nejdřív to bude vůz s automatikou na stupni 4 (vysoký stupeň automatizace), ale hned vzápětí přijdou vozy se stupnicí 5, to znamená zcela bez nutnosti pedálů, volantu a lidské přítomnosti.
Samozřejmě že nové taxíky nebudou mít v kufru nádrž na vodík, ale budou to elektromobily, a to s indukčním nabíjením. Obě technologie chce spojení dvou gigantů vyřešit lépe, efektivněji a co nejrychleji, aby je nikdo nepředběhl.