Článek
Z rumunského závodu Mioveri sjel šedý Duster Extreme, který má pro rumunskou značku speciální hodnotu. Jde o vůz číslo 10 000 000.
Z toho připadá 2,6 milionu kusů na modely Sandero a Sandero Stepway, 2,3 milionu na Dacii 1300, 2,1 milionu na SUV Duster a 1,95 milionu na Dacii Logan a Logan MCV.
Růst značky, která se v moderní éře proslavila hlavně skvělým poměrem hodnoty a ceny, ale zpočátku nebyl nijak dramatický.
Svůj první vůz 1100 začala Dacia montovat v srpnu 1968. V následujícím roce se z ikonického modelu Dacia 1300 zrodila celá rodina derivátů, včetně hatchbacku, kombi, kupé a užitkových vozů.
Model se vyráběl 35 let a zanechal výraznou stopu v rumunském automobilovém průmyslu. Na svůj první milion vyrobených automobilů každopádně musela značka čekat do roku 1985. Dva miliony kusů Dacia vyrobila do roku 1998.
Až převzetí značky skupinou Renault v roce 1999 otevřelo novou kapitolu. Uvedením modelu Logan na trh v roce 2004 se Dacia stala mezinárodním výrobcem a tempo prodeje se zrychlilo.
Test modernizované Dacie Duster: Stále skvělý pracant
V roce 2005 otevřela Dacia výrobní linku mimo Rumunsko, v závodě Somaca v marocké Casablance.
Nové modelové řady jako malé sandero či crossover duster a jejich okamžité úspěchy si vyžádaly trvalé rozšíření výrobní kapacity. Tedy otevření zcela nového závodu v marockém přístavním městě Tanger v roce 2012 či otevření výrobní linky v Oranu, určené výhradně pro tamní alžírský trh v roce 2016.
Test nejlevnějšího elektromobilu Dacia Spring: Příliš velké kompromisy
Výroba modelu Spring, prvního elektromobilu Dacia, byla zahájena v roce 2020 v čínském závodě Shyian.
Vozy Dacia se v současné době prodávají ve 44 zemích, především v Evropě a Středomoří.