Článek
Dacia představila model Jogger před několika dny a také ho dovezla na právě probíhající mnichovský autosalon, takže novináři měli možnost si ho prohlédnout hezky zblízka. Jogger tu stojí v edici Extreme, která připomíná SUV, ovšem považujme ho vážně spíše za kombík.

Sklápění šesté a sedmé sedačky je snadné.
Kombík však nikoliv ledajaký – je vážně veliký. Průzkum začínám od zavazadelníku, v němž jsou v předváděném kousku dvě sedačky. Jsou velmi snadno sklopné, v horní pozici jsou zaaretované a dostatečně lehké na to, aby vyndání zvládl opravdu každý. Instalace zpátky chce trochu pečlivosti, ale s trochou cviku zvládnete do minuty obě.
Prostor za sklopenými sedačkami je ohromný, přesně jak si český zákazník žádá, a pokud odhaduji správně, měla by se tu i se sklopenými sedačkami dát namontovat roletka k zakrytí kufru. Vystavený kousek ji ale nemá, vidím jen prolisy v plastovém obložení kufru.

Zadní dveře jsou ohromné.
Gigantickými zadními dveřmi – všimněte si, že jsou i na výšku větší než ty přední – sedám na lavici v druhé řadě. Neopatrným pohybem kolene bolestivě zjišťuji, že na „zádech” předních sedaček jsou stolečky a že prostor na nohy v druhé řadě není zrovna velkorysý. Nicméně vejdu se sem bez problému.
Sedačky ve druhé řadě se taky dají sklopit dolů a následně odklopit nahoru k předním opěradlům, takže relativně snadno lezu do třetí řady. Zaklápím sedačku před sebou zpátky a zjišťuji, že se tady relativně pohodlně vejdu s výškou 184 cm. Tohle auto opravdu dokáže převézt sedm dospělých, a i těm úplně vzadu nabídne držáky nápojů.

Nastupování na třetí řadu sedadel je snadné a dokonce mají šestý a sedmý cestující i kobereček.
Jako bonus je čalounění sedaček měkké a pohodlné a i v druhé řadě jsou sedačky lehoučké, takže je s nimi snadná manipulace. Vymontovat se ale nedají, alespoň ne bez použití nářadí.
Sedmimístná verze má ve standardu výklopná okénka mezi sloupky C a D, pětimístná nikoliv. Ta také nemá v podlaze kufru kotevní body na šestou a sedmou sedačku, takže pokud by se zákazník rozhodl až po objednání, že chce víc míst k sezení, má smůlu.

Palubní deska je stejná jako v sanderu.
Výbava Extreme je dost podobná stepwayi na jiných modelech značky. Kromě oplastování také např. v tom, že ližiny na střeše joggeru je možné přemontovat napříč, není nutné dokupovat příčníky, když člověk chce převézt něco na střeše.
Palubní deska a ovládací prvky jsou jinak totožné s těmi v sanderu, snad jen s rozdílem šířky. Látkové čalounění palubní desky i loketních opěrek ve dveřích je příjemné, vedle displeje infotainmentu je držák na mobil a pod ním je skryt port USB.

Zavazadelník je skutečně ohromný.
Jogger je na první dojem velmi příjemně působící auto, podobně jako nové sandero. Jak bude jezdit prázdný a jak naložený, si ovšem musíme počkat na jízdní prezentaci. Objednávky se v Evropě spustí v listopadu, mezinárodní ani české ceny zatím nejsou známy.