Hlavní obsah

Dacia Duster má po faceliftu

Omlazená Dacia Duster přichází s novými světly, nižšími emisemi CO2, dvouspojkovou převodovkou a čtyřnásobkem portů USB oproti minulosti. V nabídce zůstává naftový motor i pohon všech kol.

Modernizovaná Dacia DusterVideo: Dacia

Článek

Druhá generace Dacie Duster je na trhu čtvrtým rokem, takže přišel čas na drobnou modernizaci. Tedy, na první pohled – podíváme-li se na novinku zevrubněji, zjistíme, že to není jen trocha make-upu.

Po vzhledové stránce vypadá trochu jako z nouze ctnost – zvenčí vidíme nové LEDkové lampy na obou koncích auta, drobně upravenou masku chladiče – ovšem pořád se starým logem – a novou oranžovou barvu. Za zmínku však stojí, že nově duster s denním svícením svítí i vzadu.

Foto: Dacia

Modernizovaná Dacia Duster

Vůz dostal také nový zadní spoiler a 16” a 17” kola, která spolu s novými ložisky kol a sériově montovanými pneumatikami přispěly ke snížení emisí CO2, tedy spotřeby paliva, až o 5,8 gramu na kilometr u verze se čtyřkolkou.

Test Dacie Duster 4x4: Poctivost na prvním místě

Testy

V kabině je největší změnou nový infotainment. Kromě základního obyčejného rádia tu jsou systémy Media Display a Media Nav z dua logan-sandero, které se představilo před několika měsíci. Oba systémy umí pracovat s Androidem Auto i Apple CarPlay.

Foto: Dacia

Všimněte si nového displeje a dvou portů USB dole; celkem můžou být v kabině až čtyři.

Kromě toho je tu nové čalounění sedadel a konzole středového tunelu s loketní opěrkou, a hlavně, dobíjecími porty USB pro cestující vzadu. Dosud mělo celé auto jedinou zdířku nad centrálním displejem. Nově je také ve standardní výbavě tempomat s podsvíceným ovládáním na volantu nebo automatická světla.

Do terénu připraven

Duster vždy vynikal spíš svými jízdními schopnostmi za všech podmínek a u modernizované verze – alespoň na papíře – to není jinak. Světlá výška je přes 21 cm v závislosti na verzi, nájezdové úhly jsou u čtyřkolky 30° vpředu a 33° vzadu. Vylepšen byl také tzv. Monitor 4x4, který řidiči dává informace o náklonech, nadmořské výšce a světových stranách.

Foto: Dacia

Znát náklony se v terénu hodí.

Pod kapotou je na výběr ze čtyř motorizací, u nichž číslo označuje výkon v koňských silách. Jedna je vznětová – čtyřválec Blue dCi 115 je možné mít s pohonem předních nebo všech kol – a dalších pět zážehových. Spořílky zaujme verze TCe 100 LPG, k níž ale nejde přidat pohon 4x4.

Klasické benzínové varianty jsou TCe 90 a TCe 130 pro pohon předních kol a TCe 150 se čtyřkolkou. Všechny tyto možnosti dostanete s manuálním šestikvaltem, ovšem pro zájemce o dvouspojkovou převodovku duster konečně nabízí aspoň jednu verzi – TCe 150 EDC6, ovšem výhradně s pohonem předních kol.

Foto: Dacia

Velká světlá výška jako hlavní deviza dusteru zůstává.

Foto: Dacia

Nový zadní spoiler pomáhá snížit spotřebu paliva díky snížení odporu vzduchu.

Zmíněná verze na LPG došla zlepšení v objemu plynové nádrže, jejíž využitelná kapacita se zvýšila o 15 litrů na 48,8 l. Spolu s 50l benzínovou nádrží to dle výrobce znamená dojezd 1235 km na jedno naplnění. Palivoměr plynu je navíc integrován do přístrojového štítu a bez významu také není fakt, že při jízdě na LPG vůz vypouští o 9,5 % méně CO2 než na benzín.

Po stránce jízdních asistentů je výbava trochu chudší, ale to důležité tu je – hlídání mrtvého úhlu, asistent rozjezdu do kopce, parkovací čidla pro čtyřkolky a taky asistent sjezdu prudkých kopců. K mání jsou rovněž kamery pro 360° výhled okolo auta.

Modernizovaný Duster bude na trhu k mání od září letošního roku. V té době bychom se také měli dozvědět ceny.

Foto: Marek Bednář, Novinky

Dacia Duster před faceliftem

Související články

Test Dacie Sandero Stepway: Venkovský světák

Dacia Sandero ve třetí generaci o pořádný kus dospěla a třebaže stále stojí relativně málo peněz a na některých místech je znát šetření, není laciná tam, kde...

Dacia má nové logo

Poté, co se nové logo rumunské automobilky poprvé objevilo na konceptu Bigster, je podoba vizuální identity značky potvrzena oficiálně. Zkrácenou podobu tvoří...

Výběr článků

Načítám