Článek
Důvodem vyřazení bylo to, že oba importéři nezvládli dodat vůz na novinářské jízdy, které se konaly minulý pátek. Vzhledem k tomu, že jde o jednu z podmínek ankety, byly oba nominované vozy vyřazeny. Další povinností je, že vítězné auto je konkrétním importérem na jeden rok bezplatně zapůjčeno jednomu hlasujícímu z řad široké veřejnosti.
V letošním ročníku bude hlasovat výhradně novinářská porota, což je rozdíl proti minulému roku. Celkově tak odborná porota složená z 35 motoristických žurnalistů (jednoho zástupce má i redakce Novinek) bude vybírat z 35 nominovaných vozidel.
Velký počet nominovaných vozů je zapříčiněn tím, že kupříkladu Audi, BMW, Kia či Renault do bojů vyslaly hned tři modely.
Domácí Škoda má jediné želízko v ohni (Karoq), korejský Hyundai kupodivu nenominoval žádný model – mohl Konu, ale na poslední chvíli si to tuzemský importér rozmyslel. Je to výjimečné, obvykle se všichni dovozci snaží své modely do ankety, která má v případě výhry nezanedbatelný marketingový efekt, nominovat.
Všichni vítězové ankety Auto roku v ČR | |
---|---|
2017 | Škoda Kodiaq |
2016 | Škoda Superb |
2015 | Škoda Fabia |
2014 | Mazda6 |
2013 | Volkswagen Golf |
2012 | Ford Focus |
2011 | Mercedes-Benz SLS AMG |
2010 | Škoda Yeti |
2009 | Škoda Superb |
2008 | Kia cee’d |
2007 | Opel Corsa |
2006 | Ford Focus |
2005 | Škoda Octavia |
2004 | Mazda 3 |
2003 | Mazda6 |
2002 | Peugeot 307 |
2001 | Škoda Fabia Combi |
2000 | Opel Zafira |
1999 | Ford Focus |
1998 | Alfa Romeo 156 |
1997 | Volkswagen Passat |
1996 | Audi A4 |
1994/1995 | Škoda Felicia |