Hlavní obsah

Dacia chce elektrifikovat postupně, aby udržela příznivé ceny

Vysoká pořizovací cena je a patrně ještě nějakou dobu bude jednou z hlavních překážek masového rozšíření elektromobilů. Značka Dacia, která sází hlavně na cenovou dostupnost, tak chce masivně elektrifikovat, až bude technologie levná.

Foto: Dacia

Dacia Spring

Článek

Automobilka Renault se čerstvě připojila k těm, které ohlásily konec spalovacích motorů přinejmenším v Evropě. Toto datum stanovila na rok 2030. Její levnější značka Dacia tímto směrem jít nechce, a to z prostého důvodu - aby si zachovala svou cenovou výhodnost oproti konkurentům.

Právě cenová politika podle vyjádření šéfa značky Denise Le Vota pro britský magazín Autocar znamenají, že bude Dacia moci vyrábět lehčí a úspornější auta. Díky jejich nižší spotřebě paliva nebude muset tak brzy sahat k plug-in hybridům a podobné elektrifikaci, jako ostatní automobilky, ale zároveň se dokáže vyhnout drastickým pokutám ze strany EU.

Renault chce v Evropě od roku 2030 prodávat jen elektromobily

AutoMoto

„Zastáváme výbornou hodnotu produktů v závislosti k ceně a jsme schopni jí dosáhnout díky tomu, že zákazníkům nabízíme všechno, co potřebují, ale nic přebytečného. Dnes je klimatizace považována za nezbytnou, takže ji nabízíme. Ale elektrické sedačky se spoustou nastavení? Ty nejsou nezbytné, takže je nenabízíme,“ nechal se slyšet Le Vot.

„Díky tomu jsou naše sedačky (...) lehčí než ty, které nabízí konkurenti. To je jen jeden detail z mnoha. Tím jsme schopni nabídnout lehčí auta, tedy auta s nižšími emisemi, takže nepotřebujeme drahou technologii elektrifikace, abychom dostáli regulacím,“ vysvětlil dále.

Foto: Dacia

Dacia Spring

Jako příklad uvedl chystaný model Jogger, který je zhruba o pětinu lehčí než konkurenti. Takže v oficiálním měření spotřeby vykazuje lepší hodnoty.

„Vytvářením lehkých vozidel nabízíme více zákazníkům způsob, jak dělat víc pro životní prostředí za nižší cenu. Budeme připraveni na elektrifikaci, až to bude potřeba, ale do té doby bude investice amortizována a my budeme schopni tuto technologii nabídnout za dostupnou cenu,“ prohlásil Le Vot.

Nové crash testy: Fabia má pět hvězd, Renault Zoe žádnou a nejlevnější elektromobil jen jednu

AutoMoto

Dacia už nabízí elektrický model Spring, který je s cenou od 465 tisíc korun s náskokem nejlevnějším elektromobilem nejen na českém trhu. Za to však platí až neskutečnou cenu v podobě slabého motoru a malé baterie, která v zimních podmínkách nemusí stačit ani na stokilometrový dojezd.

Již zmíněný model Jogger má v roce 2023 přijít také s plug-in hybridní technologií. Jak bude vypadat a za jakou cenu se bude takto vybavený vůz prodávat, se zatím musíme nechat překvapit. Podle Le Votových slov to vypadá, že tyto dva modely budou co do elektrifikace na dlouhou dobu poslední.

Související témata:

Související články

Výběr článků

Načítám