Článek
Bugatti Veyron bylo první sériové auto, které překonalo hranici 400 km/h. Odpovídajícím způsobem bylo drahé na pořízení, ale také na servis. Jen výměna oleje stojí 21 tisíc dolarů, tedy zhruba 466 tisíc korun.
Tak extrémní částka zavání tím, že si Bugatti účtuje tolik jen proto, že může – klienti jsou dostatečně bohatí na to, aby nějaké desetitisíce dolarů moc neřešili. Jenže, jak ukazuje video, není tomu zcela tak – výměna oleje je poměrně náročný proces, při kterém rozhodně nestačí jen vytáhnout jednu zátku.
Začíná se zvednutím auta na zvedák a odmontováním spodních krytů motoru. Pak musí dolů kola, karbonové podběhy a obrovská spousta dalších dílů. Včetně zadního nárazníku a zadní části karoserie spolu s výsuvným křídlem.
Až nyní je možné přistoupit k vlastnímu vypouštění oleje, a to pomocí šestnácti různých výpustných šroubů. Pak je na řadě výměna olejového filtru; s ohledem na počet výpustných šroubů je trochu s podivem, že filtr je tu jen jeden.
Pak už zbývalo jen nalít nový olej a smontovat všechno zpátky dohromady. Šéf servisu v Nevadě, ve kterém byla výměna oleje prováděna, popsal proces jako náročný hlavně na začátku, když auto rozebíráte. Pak už to prý bylo docela jednoduché.