Článek
Možná jste už o hybridním C5 Aircross slyšeli. Jenže před půl rokem se ještě jednalo o formální koncept s neupřesněnými technickými údaji. Nyní už se dvojitý šíp dělí o fotky a informace k sériovému provedení.
Zvenku elektrifikovaný C5 Aircross poznáte podle světle modrých doplňků, ovšem o to tu nejde. Jedná se o plug-in hybrid, tedy kombinaci spalovacího a elektrického ústrojí, které lze nabíjet ze sítě.
Test Citroënu C5 Aircross 2,0 BlueHDi: Zajímavý zvenčí, tichý uvnitř
V tomto případě jde o zážehovou šestnáctistovku PureTech s výkonem 132 kilowattů, tedy 180 koňských sil a osmistupňovou automatickou převodovkou. Za elektrickou část tu pak je elektromotor rovněž pohánějící přední nápravu. Ten nabídne až 80 kW, 109 koní. Systémový výkon ústrojí činí 165 kW (225 k) a 320 newtometrů točivého momentu.
Baterie má kapacitu 13,2 kWh a dovolí při plném nabití urazit až 50 kilometrů na elektřinu, dle přísnější normy WLTP a rychlostí až 135 km/h. Díky tomu se vůz chlubí normovanou spotřebou paliva 1,7 l/100 km. Plné nabití z domácí sítě trvá od 4 do 7 hodin, při využití vysokonapěťového wallboxu z příplatkové výbavy méně než dvě hodiny.
Rus zařadil zpátečku za jízdy. Destrukce je až nečekaně velká
Vůz je blízkým příbuzným hybridních verzí Peugeotu 3008 a Opelu Grandland X, ovšem ty nabídnou výkon 300 koní a elektromotor na zadní nápravě, tedy pohon všech kol. Což je z jedné strany nevýhoda pro Citroën, ze strany druhé by alespoň dvojitý šíp mohl vycházet levněji. To se ale dozvíme až příští rok s českým ceníkem.