Článek
Letos Great Wall uvede na trh své první SUV modely s vodíkovými palivovými články a flotilu 100 vodíkových nákladních aut, řekl šéf FTXT Energy Technology, Čang Tchien-jü. Tato firma je divizí Great Wall pro technologii vozů s vodíkovým pohonem.
Auto budoucnosti? Test vodíkového elektromobilu Hyundai Nexo
Šéf Great Wall Wej Ťien-ťün pak dodal, že v příštích třech letech investuje automobilka do technologií souvisejících s vodíkovým pohonem tři miliardy jüanů (10,1 miliardy Kč).
Great Wall je největším výrobcem pick-upů v Číně, loni prodala 1,11 milionu aut. Vyrábí také elektromobily a staví továrnu na elektrické vozy s automobilkou BMW.
Vodíku nevěříme, zní z evropských automobilek
Čína je největším automobilovým trhem světa. Loni zavedla podporu pro vodíkové automobily a požaduje po místních samosprávách a firmách, aby vytvořily vyspělejší dodavatelské řetězce a podnikatelské modely pro toto odvětví. Mezi konkurenty Great Wall patří automobilky Toyota Motor, Hyundai Motor a Geely, které také vyvíjejí vlastní auta na vodíkový pohon, napsala agentura Reuters.