Článek
Nabídnout skutečně masově dostupný elektromobil – jinými slovy levný – se snaží řada značek. Dosud nejblíž mu je Dacia s modelem Spring, jenže ten je plný kompromisů a stejně stojí přes půl milionu. Nejnověji se dozvídáme o pokusu nabídnout levný elektromobil, za nímž stojí čínská značka Nio.
Se zprávou přišel web Carscoops s odkazem na čínský web 36Krypton, který uvádí, že má informace od „řady lidí obeznámených s touto záležitostí“. Tou má být fakt, že Nio plánuje na trh uvést novou značku, která by nabídla elektromobily v cenovém rozpětí 100–200 tisíc jüanů, tedy zhruba 359–717 tisíc korun.
Test nejlevnějšího elektromobilu Dacia Spring: Příliš velké kompromisy

Značka zatím nemá jméno, ovšem údajně se o ní hovoří jako o projektu Firefly. Její výzkumné a vývojové týmy mají být zcela oddělené od značky Nio i od další značky zvané ALPS, kterou automobilka také chystá.
Jak může vypadat elektromobil za 360 tisíc s dnešními cenami surovin zejména pro výrobu baterií, můžeme samozřejmě jen spekulovat. Dá se ale odhadnout miniaturní baterie a pomalé nabíjení.
Čínské Nio v září otevře továrnu v Maďarsku. Vyrábět bude stanice na výměnu baterií

A samozřejmě také to, že pokud vůz přijde do Evropy, kvůli přísnějším bezpečnostním nařízením bude nejspíš dražší. Prodej na našich trzích ale není nereálný vzhledem k tomu, že Nio údajně plánuje postavit továrnu na bateriové stanice v Maďarsku a angažuje se již na skandinávských trzích.