Článek
Existuje mezi automobilkami soupeření o to, kdo bude mít v palubní desce větší displej? Pokud ano, současný král je jasný - je jím značka Byton s modelem M-Byte, svým prvním sériovým autem. V podstatě celá palubní deska je displejem, má úhlopříčku „48“.
Byton M-Byte se v produkční verzi poprvé představil na loňském autosalonu ve Frankfurtu a nyní ho Číňané dovezli i do Las Vegas na veletrh CES 2020. Olbřímí displej tak vidíme trošku i v činnosti - ovládá se pomocí dotykového displeje na volantu. A mimo jiné si můžete vybrat, jaký obrázek bude ukazovat na své pravé straně.
Vůz je možné ovládat také hlasem anebo gesty, na palubě je kamera, která hlídá, zda se řidič dívá na silnici. Samozřejmostí je široká nabídka jízdních asistentů, které umožňují částečně autonomní jízdu.
Revoluce v pohonu elektromobilů? Ujedu s ním 2400 kilometrů, tvrdí Brit
M-Byte nabídne baterie o kapacitě 75 nebo 95 kWh, na což má podle zastaralého a nepřesného měřicího cyklu NEDC dojet až 430, resp. 550 km daleko. Zrychlení na stovku má zabrat 7,5 s u slabší, 200kW/272k verze, nebo 5,5 sekundy u silnější, 300kW/408k verze. Hlavními konkurenty tedy nebudou nejsilnější Tesly nebo Porsche Taycan.
Během letošního roku by se měl vůz začít prodávat v Číně a v roce 2021 se očekává spuštění prodejů v Evropě a USA. Tam by měla být základní cena 45 tisíc dolarů, tj. cca 1,02 milionu korun. Byton tvrdí, že má na auto nějakých 60 tisíc rezervací.
„Poptávka je velkou otázkou. Neřekli, proč byste si tohle auto měli koupit. Hovořili trochu o technologiích, trochu o dojezdu, ale pořádně ho nesrovnali s konkurencí. Asi očekávají, že auto bude hovořit samo za sebe z technologického úhlu pohledu,” uvedl pro AP automobilový expert Tim Stevens.