Článek
Zatímco v Česku je u auta důležitá co nejnižší spotřeba paliva a co největší zavazadelník, v Číně zákazníci kladou často největší důraz na prostor na zadních sedačkách. Proto tam potkáte varianty s prodlouženým rozvorem i u aut, u nichž by to v Evropě nikdo nečekal. Včetně nové Škody Octavia.
První jízda s novou Škodou Octavia TSI: Velmi příjemné překvapení
Novinka pro Čínu dostala jednoduchý přídomek „Pro“ a je o 44 mm delší na rozvoru náprav, což se samozřejmě promítne do prostoru na zadních sedačkách. Místo evropských 2686 mm tak rozvor měří 2730 mm. Celková délka vozu vzrostla z evropských 4689 mm o 64 mm na 4753 mm.
Po designové stránce se toho moc nezměnilo, za povšimnutí stojí jen nárazníky velmi podobné naší verzi RS, a to vzadu včetně odrazky přes celou šíři zádě a dvou koncovek výfuku – ovšem z jediné prozatím dostupné fotografie není vidět, zda jsou pravé.
Řídili jsme Škodu Kodiaq GT, specialitu pro Čínu
V interiéru je změn o něco více, a to i funkčních. Centrální displej má viditelný rámeček a dotyková lišta pod ním neovládá pouze hlasitost jako v evropské octavii, nýbrž se tu mění i teplota jako u volkswagenů a seatů.
Tříramenný volant také pochází z evropského RS či ze sportovních paketů, digitální přístrojový štít je tu za příplatek a je možné doplnit ho i head-up displejem. To je v Evropě stejné.
První jízda se Škodou Octavia RS TSI: Potěšení z poctivé techniky
Co stejné není, je nabídka motorů. V Česku si můžete u zážehových motorů vybrat mezi litrovým tříválcem a čtyřválci o objemu 1,5 a 2,0 litru, anebo plug-in hybridem, který staví na 1,4l čtyřválci. Čínská verze Pro dostane výhradně 1,4l zážehový čtyřválec bez hybridního ústrojí, který dává 150 koní a 250 Nm. Spolupracuje výhradně se sedmistupňovou dvouspojkovou převodovkou.
Octavia Pro zůstane čínskému trhu, do Evropy se dovážet nebude. Třebaže jednoho napadne, že leckterý taxikář by takovouto verzi ocenil.