Článek
Čína je největším automobilovým trhem světa. Země si stanovila za cíl zvýšit do roku 2025 podíl NEV na prodeji nových aut na 20 procent z nynějších pěti procent. Čína podporuje NEV, protože doufá, že se jí tak podaří snížit znečištění ovzduší a vytvořit domácí šampiony v automobilovém průmyslu.
Výrobu elektrických aut v Číně navýšily také globální automobilky, jako Volkswagen, General Motors, Toyota Motor či Tesla, napsala agentura Reuters. U aut určených pro veřejnou dopravu, jako autobusy a vozy taxislužby, se dotace sníží jen o deset procent, dodalo ministerstvo.
Nicméně pro získaní dotace je potřeba splnit přísné požadavky. Mimo jiné musí auto stát méně než 300 000 jüanů (981 tisíc korun) a splňovat stanovené požadavky na dojezd a energetickou účinnost.
Čínský internetový vyhledávač zvažuje vlastní výrobu elektromobilů
Země rovněž změní předpisy pro investice do nových aut a výrobních závodů. Chce tak zabránit nadměrné výrobní kapacitě v sektoru, dodalo ministerstvo.
Plánuje také přijmout opatření, která podnítí konsolidaci v automobilovém průmyslu a vybudování komplexnějších dodavatelských řetězců.
Čína očekává, že prodej NEV v příštím roce stoupne na 1,8 milionu vozů z letošních očekávaných 1,3 milionu. Loni se v zemi prodalo 1,2 milionu NEV. Celkem se má podle odhadů čínského svazu výrobců aut CAAM v zemi prodat 25 milionů vozů, z toho 20 milionů budou tvořit osobní vozy, zbytek nákladní auta a autobusy.