Hlavní obsah

Chcete jezdit po poli s nebem nad hlavou? VW T-Roc Cabriolet je k tomu stvořený

Na papíře to vypadá podivně, ale zas tak špatný koncept to není - jezdit přírodou v terénním autě a přitom mít nad hlavou otevřené nebe. T-Roc Cabriolet se představil zatím beze slova o čtyřkolce, ale do startu prodejů se může hodně změnit.

Foto: Volkswagen

Volkswagen T-Roc Cabriolet

Článek

Máte rádi hádanky? Tak co tato: Která automobilka přestává nabízet zajímavá auta, protože se málo prodávají, a pak vyvine něco, co zaujme jen naprosté minimum lidí? Odpověď je nasnadě - Volkswagen.

Tato automobilka zabila třídveřové polo a v příští generaci už nemá být k mání třídveřový ani golf. Podobně zmizela stylovka beetle s pevnou střechou i jako kabrio. A najednou tu máme... kabriolet-SUV?

Foto: Volkswagen

Střecha se skládá za zadní sedačky a nemá zvláštní kryt.

Takových aut v historii už pár bylo. Nissan Murano CrossCabriolet se neuchytil, stejně jako Suzuki X90. Naopak Range Rover Evoque Cabriolet se kupodivu prodává dodnes. A Willys MB vznikl jako ryze užitkové armádní vozidlo, a třebaže to ve skutečnosti byl terénní kabriolet, s novinkou od Volkswagenu toho moc společného nemá.

Dost ale minulosti, podívejme se na novinku. Že přijde, víme už docela dlouho, maskovací prototypy byly sem tam zachyceny při různém testování. Že bude do půlky vypadat jako standardní T-Roc, jen s menším počtem dveří, bylo také jasné.

Foto: Volkswagen

Interiér je stejný jako v uzavřeném T-Rocu.

T-Roc Cabriolet samozřejmě dostal výztuhy do podlahy, bočních panelů, dveří i rámu předního okna, aby byla vykompenzována ztráta pevné střechy. A má o 37 mm delší rozvor náprav oproti běžné verzi.

Střecha je principem podobná té na Golfu Cabriolet a vyvinul ji Volkswagen sám. Protože se neskládá pod žádný kryt, trvá složení jen 9 sekund a můžete to provést i za jízdy až do rychlosti 30 km/h. Samozřejmě se zmenšil objem zavazadelníku, ale kabrio si nikdo nekupuje kvůli jeho velkému kufru.

Foto: Volkswagen

Kufr je sice menší, ale když se do něj vejde basa, je všechno v pořádku.

Pod kapotou zatím jsou k mání dva benzínové motory - litrový tříválec TSI o 115 koních, který jsme testovali např. nedávno ve Škodě Scala, a čtyřválec 1,5 TSI, který nabídne 150 koní.

Standardem je šestistupňová manuální převodovka, k patnáctistovce je možné mít i sedmistupňové DSG. O pohonu všech kol se tisková zpráva nezmiňuje, ale běžný T-Roc lze mít s benzínem i čtyřkolkou.

Foto: Volkswagen

Zadní místa příliš prostorná nebudou.

T-Roc Cabriolet se oficiálně představí na frankfurtském autosalonu, který proběhne mezi 12. a 22. zářím. Prodej má začít zjara roku 2020 a někdy v té době se nejspíš dozvíme i ceny. A byť tohle auto na první pohled vypadá jako nesmysl, stahovací střecha dodá jakémukoliv autu - a jízdě v něm - na zajímavosti. Zde tím spíš, že se nemusíte omezovat na asfaltové silnice.

Foto: Marek Bednář, Novinky

Volkswagen T-Roc byl dosud pětidveřovým crossoverem.

Výběr článků

Načítám