Článek
Společnost sídlící v Prostějově není podle Smithe zisková, i když ztráty se od roku 2018 do roku 2020 každoročně snižovaly. Za roky 2018 a 2019 vykázala dohromady ztrátu přes 21 milionů Kč.
„Na čekací listině je přes 100 000 eur (2,6 milionu korun) prodejních objednávek a Čezeta je prakticky bez dluhů, kromě dluhů vůči svým vlastníkům,“ podotkl.
Nového majitele začala firma hledat loni na podzim. Smith vlastní podíl 70 procent a drobní investoři zastoupení crowdfundingovou firmou Crowdberry zbylých 30 procent.
Nejvýše položené muzeum motocyklů zničil požár
Společnost před osmi lety přišla s prototypem elektrického skútru, který vycházel ze slavného „prasete“ vyráběného továrnou ČZ v 50. a 60. letech. V letech 2018 až 2020 vyrobila první sérii 60 skútrů typu 506, které vyvezla do deseti zemí v Evropě.
V Česku loni prodala jeden motocykl a o rok dříve 13 strojů. V roce 2018 česko-slovenská crowdfundingová společnost Crowdberry vybrala pro firmu 20 milionů Kč na zahájení sériové výroby prvního elektrického vozidla v České republice. Téměř celý skútr vznikal v České republice za pomoci sítě 30 místních dodavatelů.
Čezeta se vrátila, začala sériová výroba elektrického „prasete”
„Nadále věřím ve smysluplnost projektu a i v současné situaci udělám vše pro to, abych podpořil kohokoli, kdo společnost převezme. Zůstávám obdivovatelem české tradice ve výrobě kvalitních motocyklů. Jak jsem řekl už na začátku projektu Čezety – dobré věci by měly pokračovat,“ dodal Smith.
Čezeta v současnosti vyvíjela nový model o 50 procent levnější než ten současný, který vyjde na více než 300 000 Kč. Elektrická čezeta se stala Motocyklem roku ve své kategorii. Elektrické motorky v areálu Wikov v Prostějově montovala desítka zaměstnanců. Plány na expanzi počítaly s až 50 zaměstnanci a výrobou 2000 strojů ročně.