Článek
V posledním závodě poháru Eco Grand Prix, který se jel uplynulý víkend na tzv. GP-Strecke německého Nürburgringu, zaznamenala úspěch česká posádka - na Tesle Model 3 Long Range zvítězila. Ve 24hodinovém vytrvalostním závodě ujela 136 kol ve složení Ondřej Hunčovský, Jan Semotam, Pavel Baroň a David Tušl. Informuje o tom web fDrive.
Že je 136 kol za takovou dobu dost málo na GP-Strecke, tedy zhruba pětikilometrovém moderním závodním okruhu? Jednak část doby závod stál kvůli nehodě na trati, ale bez ohledu na absolutní číslo to bylo nejvíc z konkurentů - stříbrní měli ztrátu 3 kola, bronzoví 9 - a absolutní číslo není oproti leckterému jinému vytrvalostnímu závodu vysoké proto, že Eco Grand Prix má svá specifika.
Česko má nový rekord dojezdu elektromobilu

Jede se na sériových elektromobilech, registrovaných do běžného provozu na silnicích. Vozy nesmí být ze svého sériového stavu nijak upraveny. A hlavně, k nabíjení je možné využívat výhradně 22kW nabíječku se stejnosměrným proudem, kterou má každý tým dostupnou v boxech.
Pro úspěch tedy musí člověk nejen jet rychle, aby ujel co nejvíc kol, ale i co nejvíc efektivně, aby neztratil příliš času nabíjením. Snad i proto ve startovním poli vidíme dva Renaulty Zoe na 12. a 14. místě, a jedno Porsche Taycan, které to 12. místo sdílí s jedním ze zoe. Očividně to tedy není ani tak o dostupné technice, jako o strategii.