Článek
Zatímco Lotus chystá elektrické SUV, jiná britská značka proslavená puristickými sporťáky - Caterham - představuje svůj dosud nejostřejší model pro okruhové ježdění, který ale může i na veřejné silnice.
Jmenuje se Seven 420 Cup a nemá čelní sklo, dveře ani sedačky. Naopak má ochrannou klec kolem posádky, blinkry a registrační značky. Automobilka ho označuje za „nejlepší seven na okruhové dny, který jsme postavili“.

Čelní sklo je moc těžké, karbonový větrný štít musí stačit.
Stojí mezi verzí 420R a závodním sevenem a pohání ho dvoulitrový čtyřválec Duratec, který bez přeplňování dává 213 koní a 203 Nm. Na první pohled nic moc, jenže poměr výkonu ku hmotnosti je působivých 380 koní na tunu. Pro srovnání, Hyundai i30 N s dvouspojkou má 174,9 koně na tunu, BMW M4 s manuálem 270,4 koně na tunu a Porsche 911 Turbo S Cabriolet má 364,1 koně na tunu.
K tomu přidává šestistupňovou sekvenční převodovku od firmy Sadev, která umožňuje řazení bez použití spojky, a zrychlení na 60 mph (97 km/h) za 3,6 sekundy najednou není tak překvapivé. Maximálku 219 km/h uveďme jen pro úplnost.

Tlumiče se nastavují manuálně kroužkem.
Samozřejmě, podvozkem okruhové auto živo jest, a tedy stojí za zmínku, že 420 Cup je prvním silničním caterhamem, který už z výroby dostal tlumiče Bilstein s manuálně nastavitelnou tuhostí. V tomto případě skutečně manuálně - otáčením obruče na tlumiči samotném.
Co do komfortu posádky tu nečekejte nic speciálního, když vůz ve znamení úspor hmotnosti - vůz váží 560 kg - nemá ani čelní sklo. Ovladače v interiéru však ukazují na přítomnost vyhřívání sedaček a topení.

Caterham Seven 420 Cup
Vůz z výroby dorazí na semislickách Avon ZZR nebo ZZS, jako příplatek však je k mání i verze ZZR Extreme, kterou automobilka ukazuje na fotkách. Ta ale není homologovaná pro veřejné silnice ani ve Velké Británii.
Konečně ta nejsmutnější zpráva - Seven 420 Cup kvůli emisním nařízením nebude oficiálně dovážen do EU, bude se prodávat jen ve Velké Británii a v USA. Cena startuje na 55 tisících liber, tedy 1,59 milionu korun; případný individuální dovoz do ČR ji samozřejmě zvedne nejméně o 10procentní clo, 20procentní DPH a náklady s přihlášením do provozu.