Hlavní obsah

Bugatti překonalo magických 300 mil v hodině

Hranice 300 mph, tedy 482,8 km/h, už není pro silniční auto nepřekonanou metou. Na testovacím polygonu v Německu ji překonal prototyp rychlejší verze Bugatti Chiron - jel 490,484 km/h. Jestli se z něj stane produkční auto, máme před sebou nového rekordmana, a to s velkým náskokem.

Foto: Bugatti

Bugatti má v rukou pravděpodobně nejrychlejší silniční produkční auto na světě.

Článek

Od doby, co je na světě stroj zvaný automobil, se výrobci předhánějí, kdo postaví nejrychlejší auto na světě. Tento boj vládne jak u absolutních rekordů s auty s proudovými motory, tak i – a možná spíš – u aut pro normální silnice. A právě v téhle disciplíně máme dost pravděpodobně nového rekordmana.

Je jím upravené Bugatti Chiron a rychlost, které dosáhlo, je 490,484 km/h. To znamená, že také překonalo magickou hranici 300 mil za hodinu, v těchto jednotkách byla jeho rychlost 304,773 mph. Stalo se tak začátkem srpna na testovacím polygonu v Ehra-Lessien.

Foto: Bugatti

Prototyp budoucí silnější verze Chironu dosáhl 490 km/h.

Než namítnete, že upravená auta do tohoto žebříčku nepatří, protože nejsou sériově vyráběná, je třeba říci, že úpravy jdou na triko samotnému Bugatti. Automobilka o voze navíc říká, že je to „prototyp blízký sériové výrobě”. Může to tedy být předzvěst silnější a rychlejší verze Super Sport?

Že je rychlejší než standardní Chiron, už víme a o výkonu to platí také – motor dostal 100 koní navíc na výsledných 1600. Karoserie vozu je o 25 cm delší díky nové zádi, která se zbavila křídla a aerodynamické brzdy. Spolu s difuzorem a novými výfuky byla navržena pro co nejmenší aerodynamický odpor.

Foto: Bugatti

Záď je o 25 cm delší pro lepší aerodynamiku.

„Největší výzvou je sladit celek. Nejen design, aerodynamiku, motor či pneumatiky. Je důležité všechno zkombinovat a zapracovat v jedno auto,” komentoval novinku Frank Heyl, šéfdesignér Bugatti.

Jestli budeme moci oněch 490 km/h považovat za nový rekord produkčních aut, uvidíme až podle toho, jestli se z tohoto prototypu skutečně stane produkční auto. Také to zatím s největší pravděpodobností není rekord podle pravidel Guinnessovy knihy rekordů, která vyžadují průměr ze dvou jízd v opačném směru, aby se vyrušil např. vliv gravitace nebo větru. V každém případě, oproti dosavadní nejvyšší rychlosti Koenigseggu Agera RS s hodnotou 457,94 km/h to je pořádný skok.

Výběr článků

Načítám