Článek
„Radost není za zatáčkou. Je právě tou zatáčkou. Divo je postavené pro zatáčky,” uvedl v prohlášení Stephan Winkelmann, šéf automobilky Bugatti. Vůz je pojmenovaný podle francouzského prvoválečného letce a závodníka Alberta Diva, který dvakrát vyhrál závod Targa Florio právě na voze Bugatti.
Na výstavě The Quail v Kalifornii se v pátek představilo auto, které je v podstatě chironem v novém kabátu, ale chironem výrazně přepracovaným, a to nejen po stránce vzhledu. Má tužší šasi a tlumiče upravené speciálně pro zatáčení. Vylepšená aerodynamika znamená o 90 kg více přítlaku; celkem 456 kg.
Proto vůz vypadá tak, jak vypadá - forma u Bugatti následuje funkci. Pro lepší chlazení dostal gigantické nasávací otvory na příď a pro přítlak na přední nápravě má zase větší spoiler pod otvory.
„Z designu musí být jasné, že jde o Bugatti,” uvedl k vzezření vozu Winkelmann a poukázal na tři klíčová místa - podkovu, středovou linii na horní straně auta a linii ve tvaru písmene c na bocích. „Toto jsou elementy, které identifikují Bugatti, i když nevidíte logo,” dodal.
Lepší přítlak, tužší šasi a o 35 kg nižší váha podle Winkelmanna znamená o osm sekund kratší čas na točité verzi okruhu Nardo oproti modelu Chiron. Motor zůstal beze změn - pořád je to osmilitrový šestnáctiválec o výkonu 1 500 koní.
V souladu se zaměřením vozu na zatáčky není podstatné dosahování rychlostí začínajících čtyřkou, takže byla maximálka omezena na 380 km/h. Víme ale, že vůz bude homologován i pro silniční provoz, takže ho na okruh nebude nutné vézt na přívěsu.
Za zmínku stojí šířka zadního křídla - měří 1,83 metru, o téměř čtvrtinu víc oproti Chironu. A také fakt, že zadní světla jsou tvořena čtyřiačtyřiceti speciálními lehkými ploutvemi, které vytiskli na 3D tiskárně.
Šéf Bugatti také při představení potvrdil, že bude vyrobeno jen 40 kusů vozu po pěti miliónech eur (téměř 129 miliónů korun) za každý, a to bez DPH. „A hádejte - všechny už jsou prodané,” řekl také Winkelmann.