Článek
Kola se točí na válcích, auto stojí a je dodatečně chlazeno. Válcová zkušebna, díky které lze změřit spoustu důležitých parametrů v laboratoři, není ničím neobvyklým. Ovšem když potřebujete „zmáčknout“ auto se čtyřikrát přeplňovaným šestnáctiválcem o výkonu minimálně 1600 koní a 1600 Nm, potřebujete speciální stroj. Takový ukazuje francouzská automobilka.
Zkušební stroj je schopný testovat rychlost až 480 km/h. Přestože se jedná o neuvěřitelné číslo, je jen o málo vyšší než omezená maximální rychlost chironu, tedy 440 km/h. I při nižších rychlostech jsou však síly obrovské.
Podnikatele Passera kvůli jízdě 417 km/h v Německu neobžalují
Vždyť při rychlosti 420 km/h se pneumatiky chironu otočí více než 50krát za sekundu, což na ně může vyvinout sílu asi 4 000 G. Při těchto rychlostech vzduchový ventil váží až 55 kg, tvrdí Bugatti.
Aby bylo zajištěno, že vůz zůstane vždy bezpečně připevněn, musí být upevněn pomocí 20 vysoce pevných šroubů, které se připevňují ke speciálně navrženým adaptérovým deskám na monokoku.
Každá deska je pak svázána s ostatními křižujícími se silnými řetězy a ukotvena k podlaze haly. Řetězy musí vydržet sílu až 24 tun, aby udržely vůz neustále v kontaktu s válci.
Bugatti si připomíná stoleté vítězství na slavném závodu do vrchu v La Turbie
Mohutný ventilátor v testovací hale mezitím dokáže dodat až 300 000 metrů krychlových vzduchu za hodinu, aby simuloval realistické proudy vzduchu nad vozem a zásoboval motor a chladicí systémy potřebným prouděním vzduchu.
„To znamená, že můžeme zaručit volný a především bezpečný provoz i při plném zatížení a maximální rychlosti,“ řekl Gericke. „Můžeme také reprodukovat testy kdykoli během roku a bez ohledu na počasí. To nám pomáhá v neustálém hledání technické dokonalosti.“