Článek
K aukci mimořádného vozidla dojde 19. února v rámci akce Bohmans Legends of the Road Sale. Bugatti vyrobilo tento konkrétní model v roce 1937 a původně si ho objednal Robert Ropner, člen rodiny Ropner Shipping Line a podle jeho požadavků na karoserii pracovala firma Corsica of London. Od roku 1969 byl vůz mimo silnice, ukrýval se v garáži svého zesnulého majitele Billa Turnbulla.
Bugatti Chiron ve speciální edici je poctou pilotům, zaujme kresbami v interiéru
Automobil nejprve od prvního majitele koupil zakladatel závodního týmu British Connaught Grand Prix Rodney Clark, aby ho následně prodal právě Turnbullovi, jenž začal vůz rekonstruovat. V minulém roce majitel zemřel, nicméně před svou smrtí stihl práce na vozidle dokončit. Aukční síň Bohmans uvádí, že číslo podvozku je 57503 a vozidlo je díky láskyplné péči bývalého majitele v originálním a výborném stavu.
Co se auta samotného týče, Bugatti Type 57S je velmi vzácné a mimořádné auto z předválečné doby. Má čtyři místa pro pasažéry, motor s objemem 3,3 litru a ve své době se jednalo o nejrychlejší a nejexkluzivnější vozidlo své doby, stejně jako je tomu například dnes u Bugatti Chiron.
Nové Bugatti Bolide zrychlí na 500 km/h za 20 sekund
Specialitou tohoto konkrétního modelu je odlehčený podvozek vyrobený speciálně pro závodní verzi auta s názvem 57G, který vyhrál Grand Prix Francie a v roce 1936 překonal světový rychlostní rekord. Vyrobeny byly jen tři kusy, jeden přežil do dnešních dob. Důkazy ovšem naznačují, že jeden typ 57G byl rozebrán a využit právě ke stavbě nyní prodávaného Bugatti 57S.
Automobil se prodává v téměř dokonalém a neporušeném stavu, má černý lak a interiér v krémové kůži. Vůz je navíc dražen zcela poprvé. Všechny tyto okolnosti nasvědčují tomu, že cena auta bude astronomická. Aukční síň se nechala slyšet, že očekává prodej v ceně mezi 5 až 7 miliony liber, tedy v přepočtu 147,5 až 206,5 milionu korun.