Článek
O gigafactory měl v pondělí jednat Havlíček a premiér Andrej Babiš (ANO) s předsedou představenstva Volkswagenu Herbertem Diessem. Havlíček s Diessem nakonec jen podepíší memorandum o podpoře výstavby dobíjecích stanic pro elektromobily v Česku, kterých by mělo vzniknout zhruba 3000.
Továrna na baterie do elektromobilů by mohla vzniknout v areálu bývalé hnědouhelné elektrárny Prunéřov 1. Havlíček již v létě podepsal s energetickou firmou ČEZ memorandum o podpoře projektu. Vedle ČR jsou ale podle něj ve hře i další lokality, například v Polsku.
ČEZ chce do konce roku rozhodnout, s kým postaví supertovárnu
![](http://d15-a.sdn.cz/d_15/c_img_F_I/SvKtqm.jpeg?fl=cro,0,11,1280,720%7Cres,160,,1%7Cjpg,80,,1)
Plánovaná česká továrna by mohla vyrobit baterie o kapacitě více než 30 gigawatthodin, což vystačí pro 400 až 800 tisíc osobních automobilů ročně. Záleží na technologii výrobce, respektive výrobců baterií z cínoveckého lithia a na kapacitě finálních baterií.
Havlíček také v pondělí ráno jednal se zástupci Škody Auto o dopadech výpadku dodávek čipů na český automobilový průmysl, který zaměstnává kolem 180 tisíc lidí.
Výroba ve škodovce může stát až do konce roku
![](http://d15-a.sdn.cz/d_15/c_img_gU_P/vjdEQt.jpeg?fl=cro,0,0,1280,720%7Cres,160,,1%7Cjpg,80,,1)
Kvůli tomu zvažuje podporu dotčených oborů novým programem Antivirus, který vláda použila během koronavirové pandemie. Suploval by klasický kurzarbeit, který stále není legislativně zakotvený. O podpoře bude jednat příští pondělí tripartita.
Plánované odstávky výroby mají podle Havlíčka trvat do konce roku. Memorandum o podpoře rozvoje elektromobility mají vedle zástupců vlády, Volkswagenu, Škody Auto a ČEZ podepsat i Ředitelství silnic a dálnic, Správa železnic a Ředitelství vodních cest, na jejichž pozemcích by měla dobíjecí místa vzniknout.