Článek
Už to jsou tři roky, co TVR velkolepě ukázalo kupé Griffith a ohlásilo návrat na automobilový trh. Ovšem vše brzdí především zdlouhavá rekonstrukce automobilky ve velšském Ebbw Vale.
„Je to delší proces, než jsme očekávali. Intenzivně jednáme s vládou, abychom projekt uspíšili,” říká pro britský Autocar spolumajitel TVR Les Edgar s tím, že budova ještě potřebuje novou střechu.
TVR je zpět. Oficiálně a s novým vozem
![](http://d15-a.sdn.cz/d_15/c_img_F_G/JzwBaSw.jpeg?fl=cro,0,0,798,450%7Cres,160,,1%7Cjpg,80,,1)
Nový ředitel minulý týden rozeslal lidem kolem automobilky dopis, ve kterém vysvětluje následující postup. I přes výše zmíněné problémy vidí jako první krok registraci prvního prototypu TVR Griffith, zřejmě jediného kusu na světě. Na něm by měl pokračovat vývoj a dodatečné testování.
Zároveň se zde podle Autocaru píše, že společnosti se podařilo dohodnout se s Fordem na dodávkách pětilitrového osmiválce, který je připraven splnit evropské emisní limity, pracuje totiž v aktuálním Mustangu. TVR si jej však ještě dále má upravit.
Nejprodávanějším autem světa je už 15 let stejný model
![](http://d15-a.sdn.cz/d_15/c_img_F_I/7trtR7.jpeg?fl=cro,3,1,1276,717%7Cres,160,,1%7Cjpg,80,,1)
Samotný Griffith, do kterého se zamilovala velká část motoristické veřejnosti, se zásadním způsobem měnit nemá. Ostré kupé s osmiválcem, manuální převodovkou a pohonem zadních kol ale stále nemá jistou budoucnost.
Značka TVR má za sebou divokou minulost. Založena byla v roce 1946 a po několika změnách majitele byla v letech 2004 až 2013 v rukou ruského podnikatele Nikolaye Smolenskyho, kdy produkovala moderní, až šílené sportovní vozy. Barevné, hlučné a po všech stránkách výlučné. Ale také prodělečné. Od roku 2013 je značka ve vlastnictví britských majitelů v čele s Lesem Edgarem, ale nic nevyrábí.