Článek
Nová převodovka typu CVT (Continunously Variable Transmission, tedy převodovka s plynule měnitelným převodovým poměrem) od firmy Bosch je označována jako CVT4EV. Jedná se o modernizovanou verzi běžného CVT, která by měla elektromobilům přinášet řadu podstatných výhod. Podobně jako u konvenčních motorů s ní totiž může vůz zrychlovat, ale elektromotor se může točit v konstantních otáčkách.
BMW zhmotňuje koncept elektrického skútru. Model CE 04 vypadá jako ze sci-fi

Převodovka by tedy podle výrobce měla elektromobilům poskytnout lepší akceleraci, zvýšit nejvyšší rychlost a zlepšit dojezd. Konstrukce CVT převodovky údajně vylepší i tažnou sílu elektromotoru a umožní do aut instalaci menších a méně výkonných baterií, což sníží hmotnost i cenu vozu.

Volkswagen e-Golf s převodovkou Bosch CVT4EV
Bližší čísla zatím nejsou známá, nicméně firma Bosch už začala spolupracovat s německým Volkswagenem, který novou převodovku testuje ve svém elektrickém e-Golfu. Odhaduje se, že převodovka zvýší u elektromobilu efektivitu o přibližně čtyři procenta. Jisté není ani to, zda bude Bosch převodovku někomu nabízet.
Zkázou manuálních převodovek nemusí být jen elektromobily, míní studie

Pro úplnost běžné elektromobily jsou co do pohonného ústrojí poměrně jednoduché stroje s co nejmenším počtem pohyblivých součástek. Většina automobilek až na několik výjimek využívá jednostupňové převodovky, tedy to nejjednodušší, co lze do vozu nainstalovat. Jen Porsche u modelu Taycan a Audi v e-tronu GT použily dvoustupňovou převodovku u zadního elektromotoru.