Článek
Částečné řešení nedostatku čipů chce nabídnout Bosch, který hodlá investovat 400 milionů eur na inovaci, modernizaci a větší produkci polovodičových technologií ve svých německých a malajských fabrikách.
„Poptávka po čipech roste závratnou rychlostí a ve světle aktuálního vývoje systematicky rozšiřujeme naši výrobu polovodičů, abychom našim zákazníkům poskytli nejlepší možnou podporu v krizi,“ uvedl předseda představenstva Bosch Volkar Denner.
Evropa a její automobilky s čipy zaspaly, tvrdí ředitel brněnské společnosti
![](http://d15-a.sdn.cz/d_15/c_img_gS_e/sCEERH.jpeg?fl=cro,0,1,1276,717%7Cres,160,,1%7Cjpg,80,,1)
Podle stanoveného plánu Bosch zvýší kapacitu testovacího centra v Reutlingenu, čímž vznikne 150 nových pracovních míst a v továrně v Drážďanech navýší výrobu polovodičů. Nové centrum by mělo vzniknout i poblíž továrny v Penangu v Malajsii.
Firma vývoj a produkci uspíšila, ale krizi tím samozřejmě zcela nevyřeší. „Naším cílem je zvýšit výrobu dříve, než se původně plánovalo. Každý čip, který vyrobíme, pomůže současné situaci,“ doplnil Denner.
Škoda Auto přijde o čtvrt milionu aut
![](http://d15-a.sdn.cz/d_15/c_img_gU_e/QOHCiU.jpeg?fl=cro,0,27,1280,720%7Cres,160,,1%7Cjpg,80,,1)
Nedostatkem polovodičových čipů, které jsou nezbytné pro výrobu nejmodernějších automobilů, trpí celý svět. Někteří výrobci jako Škoda Auto museli omezit výrobu, jiní odstraňují ze svých aut některé elektrické funkce.
I velké konglomeráty pak hlásí obrovské čtvrtletní ztráty, v září se v celé Evropě prodej automobilů snížil o 23 procent. Byl tak nejslabší od roku 1995.