Článek
BMW i3 coby futuristický městský elektromobil uvedený v roce 2013 se sice v letošním roce přestane prodávat, ovšem nový vůz se stejným označením jeho nástupcem není. Celým názvem BMW i3 eDrive35L je řada 3 na míru pro čínskou klientelu.
Má tedy elektrický pohon příbuzný s evropskou i4, ovšem také prodloužený rozvor ve srovnání s běžnou „trojkou”.
Zatím není jasné, jestli se tento model dostane i do Evropy, například s klasickým rozvorem, každopádně i pro Evropana může být tato premiéra zajímavá. Podle zákulisních spekulací totiž i3 předznamenává designové změny, které se promítnou v rámci faceliftu běžné řady 3.
Jen kdyby se automobilka podělila o více fotografií, premiéra tak vizuálně zůstává spíše poloviční.
BMW i3 nedostane přímého nástupce, dnes už je zbytečně výstřední
Nové i3 má pohon poslední generace značky, jeden elektromotor pohánějící zadní nápravu dosahuje výkonu 210 kilowattů, 281 koní, a 400 newtonmetrů točivého momentu. Tyto údaje stačí na sprint z 0 na 100 kilometrů za hodinu za 6,2 sekundy.
BMW slibuje dojezd až 526 kilometrů na jedno nabití 66,1kWh akumulátoru, ovšem dle čínského protokolu měření. Maximální nabíjecí výkon u stejnosměrné nabíječky je 95 kilowattů, což znamená, že nabití z 10 na 80 procent trvá asi 35 minut.
Za volantem BMW i4: Tradice na baterky
BMW tvrdí, že vozidlo bylo navrženo výhradně pro čínský trh a dokonce i odpružení bylo vyladěno pro podmínky na čínských silnicích. Elektrický sedan se bude montovat v závodě BMW Brilliance v čínské Lydii v Šen-jangu, přičemž některé komponenty budou přizpůsobeny požadavkům místního dodavatelského řetězce.
Zatím se tak zdá, že ve střední třídě BMW vsadilo na stylovější i4 pro Evropu či USA, zatímco čínskou poptávku má pokrýt spíše tento klasický, prodloužený sedan.