Článek
V roce 2014 bylo možná představení rodinného kompaktu od BMW překvapením, mnichovská automobilka ale od té doby prodala téměř půl milionu řady 2 Active Tourer. Nyní přijíždí nová generace, a to v době, kdy MPV všech druhů vyklízí pole ve prospěch SUV.
Vůz stojí na upravené kompaktní modulární platformě, na které už stojí nová řada 1 a jež má posloužit jako základ pro příští generaci modelů X1 a X2.
Test BMW 430i Cabrio: Zvláštní výraz, výborné auto
Na délku novinka měří 4386 mm, což je mezigeneračně o 32 mm více, na šířku 1824 mm (+24 mm) a na výšku 1576 mm (+21 mm). Rozvor náprav zůstává na 2670 mm. Zavazadelník nabídne až 470 litrů, se sklopenými sedačkami až 1455 litrů.
Vnějšímu designu dominuje příď s obří maskou chladiče ve tvaru tradičních ledvinek. Proporce vozu zůstávají povědomé, s kabinou posunutou vpřed pro co největší prostor uvnitř.
V interiéru novinka kráčí ve šlépějích elektrického SUV iX, co se designového ztvárnění týká. Zaujme umístění výdechů ventilace, velký prostor pro mobilní telefony a samozřejmě také dvojice zakřivených obrazovek s úhlopříčkami 10,25 a 10,7 palce a nejnovější verzí infotainmentu iDrive.
Pod kapotou bude k mání hned několik různých jednotek. Základem je 218i, tedy zážehový přeplňovaný tříválec o zdvihovém objemu 1,5 litru a výkonu 136 koní. Jedinou vznětovou alternativou bude alespoň zpočátku verze 218d, dvoulitr o 150 koních.
Test BMW 216i Active Tourer: Lidové BMW a nečekané překvapení
Další dvě jednotky spoléhají na mild hybridní pohon s 48V architekturou. Výkonnější varianta zážehového tříválce se jmenuje 220i a má 170 koní, čtyřválcový dvoulitr 223i nabídne 218 koní.
Během příštího roku nabídku doplní i dvojice plug-in hybridů. 230e xDrive o výkonu 326 koní a 225e xDrive 245 k. Kombinují zážehový tříválec, elektromotor pohánějící zadní nápravu a 14,9kWh baterii zajišťující dojezd na elektřinu až 80 km.
Novinka dorazí na český trh v únoru příštího roku. Ceny začnou na 757 900 korunách.