Článek
Zatímco spousta automobilek jde naplno do elektromobility a plánuje zastavit vývoj nových spalovacích motorů, BMW prozradilo, že pracuje na nové generaci zážehových a vznětových šesti- a osmiválcových motorů.
Nutného snížení emisí na hodnotu, která by vyhovovala regulacím, chtějí Bavoři dosáhnout nejen díky elektrické části pohonu, například formou mildhybridu. Roli mají sehrát i nové technologie přímo uvnitř spalovacích jednotek, které tak možná v posledním tažení dosáhnou vůbec nejvyšší účinnosti a hospodárnosti.
BMW představilo plug-in hybridní Concept XM, má osmiválec a tisíc newtonmetrů
Weber uvedl, že automobilka bude potřebovat „nejmodernější spalovací motory po dobu několika let, aby účinně snížila emise CO2 v sektoru osobních automobilů na celém světě“. Což mimo jiné znamená, že v emisně nejvíce sešněrované Evropě může být i pro BMW situace odlišná.
„Pracujeme na nové generaci motorů: zážehových, naftových, šestiválcových, osmiválcových,“ řekl s tím, že „samotným šestiválcovým motorem snižují emise CO2 masivněji, než tomu bylo v případě generační změny”.
„Abychom sladili požadavky na emise na jedné straně a požadavky na výkon na straně druhé, podívali jsme se na celý nabíjecí cyklus a našli jsme v něm slibný přístup,“ prozradil k plug-in hybridním jednotkám.
Poslední Audi se spalovacím motorem se má představit už za pět let
Weber také uvedl, že nová generace motorů bude mít „něco zcela nového v hlavě válců“ a věří, že „celkové snížení CO2 je zásadní v boji proti klimatickým změnám“, bez ohledu na to, zda je dosaženo použitím pokročilejších spalovacích motorů nebo hybridním či elektrickým pohonem.
Zatímco BMW nadále investuje do spalovacích motorů, jiná prémiová automobilka z Bavorska volí odlišný přístup. Audi v loňském roce potvrdilo, že svůj poslední nově vyvinutý model se spalovacím motorem představí v roce 2026 a do roku 2033 zcela vyřadí spalovací motory ze své nabídky.