Hlavní obsah

BMW se do boje elektrických prémiových SUV pustí se zadokolkou

Novinky, laz

Bavorská automobilka BMW se ještě před Vánoci dělí o informace kolem své elektrické novinky chystané pro příští rok. V exponované třídě elektrických SUV chce zaujmout modelem iX3 s velkým dojezdem, ale také alespoň zprvu s tradičním pohonem zadních kol.

Foto: BMW

BMW Concept iX3

Článek

Moderní elektromobilitu u BMW symbolizuje především model i3. Nadčasový hatchback zřejmě zůstane na trhu celkově dlouhých 11 let, na čase je ale udělat v rámci rodiny „i“ další krok.

Konkurence totiž pokročila a vsadila v rámci vstupu do vážně míněné elektromobility především na nejpopulárnější segment současného automobilového průmyslu - SUV střední třídy.

Policie převzala hybridní limuzíny BMW řady 7 k silničnímu dohledu

AutoMoto

Mercedes má EQC, Jaguar zase I-Pace, Audi nabízí e-tron dokonce už ve dvou variantách. Na tahu je tedy BMW, které svůj záměr naznačilo už konceptem iX3 v dubnu roku 2018. Produkční vůz dostane stejné jméno, ovšem premiéru zažije až na začátku příštího roku.

Bavoři se zatím dělí o první informace. Vůz použije pohon eDrive čtvrté generace, stejně jako plánované modely i4 a iNEXT.

Zajímavostí je, že minimálně první verze bude mít primárně pohon zadních kol, který je pro značku s bavorskou vlajkou ve znaku tradiční. Pravděpodobně se později dočkáme i pohonu všech kol, ale to je zatím předčasné.

Foto: BMW

BMW Concept iX3

BMW rovněž oznámilo, že jejich vůz by měl dosáhnout dojezdu na jedno nabití baterie více než 440 kilometrů podle přísnější evropské metodiky měření WLTP. A to díky soustavě baterií o kapacitě 74 kWh.

Slibuje spotřebu kolem 20 kWh na 100 km. Jediný elektrický motor u zadní nápravy nabídne 210 kilowattů výkonu a 400 Nm maximálního točivého momentu.

BMW láká na elektromobil i4. Gran Coupé má mít 537 koní

AutoMoto

Vůz s neznámým, ale pravděpodobně už blízkým datem premiéry bude postaven na základech klasické X3. Středně velké SUV tak bude prvním vozem značky, který si budete moci vybrat s pohonem zážehovým, vznětovým, plug-in hybridním i čistě elektrickým.

Související témata:

Související články

Test BMW 330i: Návrat ke sportovním kořenům

BMW řady 3 mě v generaci G20 zaujalo už v rámci prvních jízd. Zdá se, že značka s bavorskou vlajkou či vrtulí ve znaku je ve svém tradičním segmentu zpátky...

Výběr článků

Načítám