Článek
Dojezd čistě na elektrický pohon je se ve srovnání s předchozí generaci o polovinu lepší, nyní je to 60 kilometrů. Energii ukládá v 12 kWh vysokonapěťovém lithium-iontovém akumulátoru. Nově máte k dispozici novou funkci XtraBoost, která krátkodobě zvyšuje výkon až o 30 kW (41 koní).
Pod kapotou najdete dvoulitrový benzínový čtyřválec s přeplňováním o výkonu 135 kW/184 k. Dále je zde elektromotor o výkonu 50 kW/68 koní (krátkodobě až 83 kW/113 k). Společný výkon, který kvůli rozdílným otáčkám není prostým součtem, má hodnotu 185 kW (252 koní) a maximální točivý moment 420 Nm.
Spotřeba klesla na hodnotu 1,7 l/100 km; jde však o teoretickou hodnotu, kdy ze sta kilometrů šedesát pojedete čistě na elektřinu a čtyřicet s přispěním spalovacího motoru.
Na trhu v létě 2019
BMW 330e je o trochu rychlejší než v minulé generaci: sedan zrychluje z 0 na 100 km/h za 6 sekund (dříve 6,1 s) a nejvyšší rychlost činí 230 km/h (dříve 225 km/h). Převodovka je osmistupňová, automatická (Steptronic). Podle BMW je tento typ jen o 15 mm delší než běžná převodovka, použitá v ostatních modelech řady 3.
Nové BMW 330e bude na trh uvedeno ve verzi sedan během léta příštího roku. Prodejní cenu zatím automobilka nezveřejnila. Redakční test minulé generace najdete v našem dřívějším článku. [celá zpráva]