Hlavní obsah

BMW představuje první elektromobil od divize M

Elektrické čtyřdveřové kupé BMW i4 dostalo i ostřejší verzi zvanou M50. Jedná se o první elektrický vůz, který je vyladěn divizí Motorsport, respektive M Performance.

BMW představuje první elektromobil od divize MVideo: BMW

Článek

Novinka se ve sportovní verzi odlišuje nárazníky, vzhledem litých kol nebo čelní maskou, která má podobně jako záď označení M. Uvnitř má odlišné dekory, sportovní sedadla a výrazněji tvarovaný volant.

Foto: BMW

Pro porovnání: standardní BMW i4 eDrive40...

Foto: BMW

...a BMW i4 M50

Po technické stránce se liší sportovně laděným odpružením, a především pohonem. Zatímco standardní varianta eDrive40 má jeden elektromotor s výkonem 250 kilowattů, 340 koní, pohánějící zadní kola, a dojezd dle přísnějšího protokolu WLTP až 590 km, varianta M50 má navíc elektromotor i na přední nápravě a systémový výkon 400 kW, 544 k. Točivý moment dosahuje 795 newtonmetrů oproti standardním 430 Nm.

Kladivo na Teslu je tu. BMW ukázalo produkční elektrický sedan i4

AutoMoto

Obě verze mají bateriový balíček v podlaze o kapacitě 83,9 kWh, „emková“ varianta tak dojede maximálně 510 kilometrů dle WLTP. Architektura elektrického pohonu BMW páté generace umožňuje nabíjení stejnosměrným proudem o výkonu až 210 kW. Z 10 na 80 procent kapacity tehdy nabití trvá 31 minut.

Takto bude znít první elektromobil od BMW M, mimozemské bzučení navrhl Hans Zimmer

AutoMoto

Co se jízdní dynamiky týká, i4 M50 nabídne akceleraci z nuly na 100 km/h za 3,9 sekundy a maximální rychlost činí elektronicky omezených 225 km/h. Akceleraci doprovodí speciálně navržený zvukový podkres.

Základní verze pohonu i4 eDrive40 začíná na částce 1 453 400 Kč, silnější varianta si na cenu ještě počká.

Související témata:

Související články

První jízda s BMW iX3: Nový normál

Vyzkoušel jsem první exemplář nového BMW iX3, který dorazil do České republiky. Zvykejte si, elektrická BMW budou nově vypadat a fungovat i jako úplně normální...

Výběr článků

Načítám