Článek
Novinka se ve sportovní verzi odlišuje nárazníky, vzhledem litých kol nebo čelní maskou, která má podobně jako záď označení M. Uvnitř má odlišné dekory, sportovní sedadla a výrazněji tvarovaný volant.
Po technické stránce se liší sportovně laděným odpružením, a především pohonem. Zatímco standardní varianta eDrive40 má jeden elektromotor s výkonem 250 kilowattů, 340 koní, pohánějící zadní kola, a dojezd dle přísnějšího protokolu WLTP až 590 km, varianta M50 má navíc elektromotor i na přední nápravě a systémový výkon 400 kW, 544 k. Točivý moment dosahuje 795 newtonmetrů oproti standardním 430 Nm.
Kladivo na Teslu je tu. BMW ukázalo produkční elektrický sedan i4
Obě verze mají bateriový balíček v podlaze o kapacitě 83,9 kWh, „emková“ varianta tak dojede maximálně 510 kilometrů dle WLTP. Architektura elektrického pohonu BMW páté generace umožňuje nabíjení stejnosměrným proudem o výkonu až 210 kW. Z 10 na 80 procent kapacity tehdy nabití trvá 31 minut.
Takto bude znít první elektromobil od BMW M, mimozemské bzučení navrhl Hans Zimmer
Co se jízdní dynamiky týká, i4 M50 nabídne akceleraci z nuly na 100 km/h za 3,9 sekundy a maximální rychlost činí elektronicky omezených 225 km/h. Akceleraci doprovodí speciálně navržený zvukový podkres.
Základní verze pohonu i4 eDrive40 začíná na částce 1 453 400 Kč, silnější varianta si na cenu ještě počká.