Článek
Své jméno BMW (Bayerische Motoren Werke) firma získala v roce 1916 a zpočátku se specializovala na výrobu leteckých motorů. Po první světové válce však Německo dostalo od vítězných mocností zákaz stavby letadel a leteckých motorů, takže firma BMW musela svou výrobu přeorientovat. A rozhodla se, že se zaměří na jednostopá a dvoustopá vozidla.

Všechna loga automobilky BMW
Přestože výroba leteckých motorů byla ve dvacátých letech obnovena, výraznějšího objemu již nedosáhla. Mnichovskou továrnu otevřelo BMW v roce 1922 a o rok později zde byl sestrojen první motocykl R32, který byl navržen za pouhých pět týdnů. Tento stroj také poprvé ozdobilo charakteristické logo značky - kulatý modrobílý emblém lemovaný černým ohraničením s písmenky BMW.

Výroba motocyklů BMW R 32, rok 1923

První motocykl BMW
K výrobě automobilů se BMW dostalo na podzim 1928 odkoupením automobilky Dixi v Eisenachu, která vyráběla v licenci malé britské vozy Austin Seven pod označením Dixi 3/15. První automobil se značkou věhlasné mnichovské firmy spatřil světlo světa v březnu 1929. Nebylo to však v Bavorsku, ale v pronajaté továrně Ambi-Budd na berlínském letišti Johannisthal. Tímto automobilem byl v licenci vyrobený malý britský vůz Austin Seven pod označením BMW 3/15 PS (typ DA1).

Autosalon BMW v Berlíně - rok 1929