Článek
Mercedes-Benz s první generací CLS založil segment čtyřdvéřových „kupé“. Kupé sice může mít nejvýše dvoje dveře, přesto se termín „čtyřdvéřové kupé“ rychle vžil, ba co víc, ostatní výrobci se Mercedesem inspirovali. Na trh se tak dostal například Aston Martin Rapide, Porsche Panamera, Volkswagen Passat CC, Audi A5 a A7 Sportback. Kupé se čtyřmi dveřmi chystalo i BMW, až v roce 2011 se ale objevila sériová verze.
Design verze Gran Coupe vychází z již dříve představené modelové řady 6, která se dosud nabízela ve dvou karosářských verzích – kupé a kabrio. Verze Grand Coupe, určená pro 4 cestující (automobilka model označuje jako 4+1), je logicky nejdelší – oproti kupé o celých 111 mm. Gran Coupe tak měří 5007 milimetrů a má rozvor náprav 2968 mm. Zavazadlový prostor nabídne v základním uspořádání 460 litrů, po sklopení zadních sedaček pak 1265 l.
V nabídce jsou stejné motory jako pro kupé a kabrio řady 6 – tj. benzínový šestiválec a osmiválec a šestiválcový diesel, přičemž nejsilnější benzínovou verzi 650i lze mít i s pohonem všech čtyř kol (systém xDrive). Standardem je osmistupňový automat od ZF.
BMW 650i Gran Coupe pohání 4,5litrový zážehový V8 s přeplňováním TwinPower Turbo a přímým vstřikováním paliva. Největší výkon činí 330 kW / 450 k při 6000 otáčkách, točivý moment: 650 Nm od 2000 otáček. Zrychlení 0–100 km/h je otázkou 4,6 vteřin, nejvyšší rychlost je omezena při 250 km/h. Kombinovaná spotřeba paliva činí 8,8 l/100 km, u verze xDrive 9,4.
BMW 640i Gran Coupe pohání třílitrový zážehový řadový šestiválec s přeplňováním TwinPower Turbo, přímým vstřikováním paliva a rozvodem Valvetronic. Nejvyšší výkon je 235 kW/320 k při 5800 otáčkách, točivý moment: 450 Nm od 1300 otáček. Zrychlení 0–100 km/h umí slabší motor za 5,4 vteřiny, nejvyšší rychlost je opět 250 km/h; kombinovaná spotřeba paliva činí 7,9 l/100 km.
Verze 640d je poháněna třílitrovým šestiválcem s výkonem 230 kW / 313 koní a masivními 630 Nm točivého momentu, jenž je dostupný od 1500 do 2500 otáček. Zrychlení na stovku je otázkou působivých 5,4 vteřin a nejvyšší rychlost opět utne při 250 km/h elektrický omezovač rychlosti. Spotřeba se podle údajů výrobce pohybuje v kombinovaném režimu na hodnotě 5,7 l / 100 km.
Prodejní cena zatím nebyla zveřejněna, BMW zatím ani neoznámilo, na kterém světovém autosalonu se odehraje premiéra. Pokud to nebude v lednu v Detroitu, pak tipujeme březnovou Ženevu.